Even bijpraten: eerste en tweede selectie

27 juni 2020 10:30

Onder leiding van de nieuwe trainer Arnold Haanstra heeft de zondagselectie in de maand juni tweemaal in de week getraind. Nu volgt er even een korte stop.

Derhalve een uitstekende gelegenheid om iedereen even bij te praten over de samenstelling van de eerste selectie en tweede selectie.

St.-Anna 1
In vergelijking met vorig seizoen maken Sytze Jorrit Jorrit Jorritsma (gestopt), Slavinski Prcic (naar Italië) en Harmen Visser (naar Drachtster Boys) geen deel meer uit van de selectie. Met name Sytze Jorrit heeft een enorme lange staat van dienst als speler van het eerste elftal. Vanwege de coronacrisis is er nog geen datum gekozen, maar de bedoeling is hoe dan ook om Sytze Jorrit een afscheidswedstrijd aan te bieden.

Lang deze weg willen wij de afscheidnemende spelers bedanken voor hun inzet voor de club en veel plezier en succes toewensen in hun verdere loopbaan. Hopelijk kunnen wij binnenkort nog officieel afscheid van hen nemen tijdens een feestje of anderszins.

De eerste selectie voor het seizoen 2020-2021 bestaat uit 21 spelers. Van SC Bolsward is Mounir Bouasrar overgekomen. Verheugend is te melden dat er veel jeugdspelers zijn overgekomen. Dat is natuurlijk een hele goede zaak. De overgekomen spelers zijn: Jotham Beimers, Roan Bootsma, Tom Dijkstra, Marcel de Roos, Jurre Tjepkema en Mart Wierda.

Jort Kuiphof (k)
Gideon Swanson
Jurre Tjepkema
Mart Wierda

Arnold Haanstra uit Bolsward is dus de nieuwe trainer. Frank van Loon is de assistent-trainer geworden, Jordy Miedema is naast assistent-scheidsrechter tevens leider en Jaap Bijma is bereid gevonden, om na één seizoen afwezigheid, de rol van leider weer op zich te nemen. Hij neemt de plaats in van Germ Bouma die de nieuwe leider van Vrouwen 1 is geworden.

Voorbereiding eerste
Het eerste begint op 4 augustus a.s. met de voorbereiding. Uiteraard hoort daar ook het spelen van oefenwedstrijden bij:

Dinsdag 18 augustus 2020: St.-Anna - SC Joure, 20.00 uur.
Dinsdag 25 augustus 2020: Jubbega - St.-Anna, 20.00 uur.
Dinsdag 8 september 2020: AVC - St.-Anna, 20.00 uur.
Bekerwedstrijden op 30 augustus, 6 september en 13 september 2020.

St.-Anna 2
Okke van der Kamp uit Oudega (W.) is de nieuwe trainer van Zondag 2. Net als Arnold is Okke in het verleden al eens eerder werkzaam geweest bij onze club.

Hij heeft de beschikking over een selectie van zeventien man. Ook hier is een zestal jeugdspelers overgekomen: Job Roersma, Yke Algra, Koen Balt, Jurre Bosch, Job Eekkerk en Hans Marra. Prachtig, toch!?

Job Roersma (k)
Johannes de Haan (k)
Yke Algra
Koen Balt
Jorrit Boersma
Ate Bosch
Jurre Bosch
Patient Charumbira
Job Eekkerk
Jesper de Groot
Harry Keyzer
Rudolf Koopmans
Hans Marra
Luc Meenderink
Stijn Vroon
Julyan van der Werff
Thomas Witteveen

Het tweede begint op 11 augustus a.s. met de training. Oefenwedstrijden bekend: Bakkeveen 2 - St.-Anna 2 op zondag 16 augustus a.s., op zondag 23 augustus a.s. speelt het tweede thuis tegen Harlingen 2. Aanvang: 11.00 uur. Op dinsdag 25 augustus a.s. oefent men om 20.00 uur in en tegen Berlikum.

Bekerwedstrijden op 30 augustus, 6 september en 13 september 2020.

Willem de Boer is leider en assistent-scheidsrechter. Tjamme Valk is zijn vervanger als Willem verhinderd is.