Nou motstou ’s kike! Der staanstou ok nag op! (14, slot)

29 juni 2020 15:30

Iedere week plaatst de webredactie een foto uit het archief. Dit kan van alles zijn. Als het maar met de voetbalclub te maken heeft.

In deze laatste aflevering de redactie van het clubblad ‘De Treffer’ op 12 januari 1996 ter gelegenheid van het 12,5-jarig bestaan van het blad. Het clubblad heeft bestaan van 1983 tot en met halverwege 2013.

Wat het clubblad van vv St.-Anna onderscheidde ten opzichte van andere clubbladen in Friesland was het feit dat er vanaf het begin geen wedstrijdverslagen in mochten worden geplaatst. Dat heeft de redactie ook altijd vol weten te houden.

Waarom het clubblad in 2013 is gestopt? Simpel: dit medium werd ingehaald door de tijd (lees: internet/social media).

Staand v.l.n.r.: Douwe Zwart, Willem Hiemstra en Jan de Groot. Zittend v.l.n.r.: Marten Kuik en Gerrit J. de Jong. Elf seizoenen achtereen bleef deze samenstelling ongewijzigd.