‘De week’ onder Klien Sjiet (12)

22 oktober 2013 8:30

Box-to-box (12)

In deze rubriek wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 42.

So you win again - Hot Chocolate (1977)

Nieuwe netten
De nieuwe netten (zwart en wit!) hangen in de beide doelen op het hoofdveld. Dit staat fraai. Okke van der Kamp stuurt naar aanleiding van mijn column, waarin ik het over de slechte staat van de vorige nieuwe (!) doelnetten heb, op zijn vertrouwde wijze het volgende:

“Hallo Jij Jan had de netten ook bij mij gekocht, Goedkoper en veel beter kwaliteit Okke”

Ja, Okke volgt onze club blijkbaar nog steeds op de voet. Een goed teken. En ik volg Okke ook nog bij zijn nieuwe club Wispolia. Maar het gaat niet zo goed met Wispolia. Ze hebben nog steeds geen punt gehaald. Er is dus nog veel werk aan de winkel voor de sympathieke PSV-aanhanger.

Lid van verdienste
Jelle Posthumus is jarenlang regioafgevaardigde geweest bij de KNVB. Daaraan is nu een einde gekomen. Verder heeft Jelle ontzettend veel werk voor onze club gedaan. Voor zijn verdiensten voor de club en de KNVB wordt Jelle op woensdag in de kantine van GAVC benoemd tot lid van verdienste van de KNVB.

Sponsoravond
Het bestuur is daarvan vroegtijdig op de hoogte gesteld, maar helaas zijn alle bestuursleden verhinderd om in Grou aanwezig te zijn. De meeste bestuursleden zijn op de eerste sponsorbijeenkomst van dit seizoen aanwezig en hebben daar verplichtingen. Deze avond staat overigens voor een groot deel in het teken van de teampresentatie. Het eerste elftal van de vereniging wordt aan de sponsoren en andere aanwezigen voorgesteld. De spelers en technische staf worden voorgesteld door Frank van Loon, de ‘Ys Andringa van deze eeuw’. Verder houdt Harm Jensma een praatje, toont een fimpje en Tineke van der Woude, directrice van Frievit, geeft een bedrijfspresentatie. Voorzitter Ronald Riemersma sluit het formele gedeelte om kwart voor tien af waarna het informele gedeelte zich aandient.

Bekerwedstrijd
De bekerwedstrijd tegen Drachten is op zaterdagavond. De club wil er een speciale avond van maken. Zo verzorgt de ‘Crazy Dicks’ de muziek op geheel vertrouwde en dus goede wijze en als klap op de vuurpijl vindt er een superverloting plaats. Als we de affiches mogen geloven, en waarom zouden we dat niet doen, zijn er maar liefst meer dan 45 prijzen te verloten. De grootste prijs, letterlijk en figuurlijk, is een GTI-slee en Hans Westra wint deze slee. Hij maakt er een rondje mee door de kantine, voortgetrokken door Jort Hibma, als ik het goed heb. Aan het einde van de avond vliegt Jelmer van der Zee, collega-doelman van Hans, met de slee de trap af, hoor ik de volgende dag. Het moet niet gekker worden. Ondanks het verlies van St.-Anna ontstaat er een gezellige avond waarin de polonaise wederom niet ontbreekt.

Uit met het vierde
Omdat het eerste op zaterdagavond speelt, kan ik eindelijk weer eens met Zondag 4 mee als grensrechter. En met het vierde op stap is altijd gezellig. Vooral het unieke geouwehoer voor de wedstrijd en in de rust. Prachtige en snedige uitspraken zijn niet van de lucht. Dat heb ik wel gemist, hoor, deze praatjes van de vele kleurrijke figuren die het team rijk is. De reis gaat trouwens naar Frisia 5, de koploper. Wij verliezen uiteindelijk met 6-5. Inderdaad, deze uitslagen horen eigenlijk wel bij het vierde.

Zondagmiddag
Hiermee komt een einde aan een druk maar gezellig voetbalweekend en is er voor de tweede achtereenvolgende zondagmiddag geen voetbal voor het eerste elftal van onze vereniging.

Tot volgende week.