Klien Sjiet (251): Filmpjes, geen kermis, topscorerslijst en oefenwedstrijd

5 april 2021 8:45

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 13. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

Filmpjes en foto
De column van vorige week had ik reeds geplaatst toen het mooie filmpje van de activiteitencommissie over de op handen zijnde bingo op 10 april a.s. online kwam. Een geweldig filmpje. Nog niet gezien? Het filmpje staat nog op onze site. En men heeft blijkbaar de smaak te pakken, want op vrijdagmiddag komt er een nieuw filmpje in de lucht met in de hoofdrol twee fietsen die er tijdens de bingo te winnen zijn.
Verder komt er dezelfde vrijdag een humoristische foto en tekst op facebook te staan. Ga maar eens naar Stannemet en je kijkt naar Menno Hoekstra met een aantal papieren onder de arm met daarop belangrijke informatie. Kijk maar eens… Eén aspect, en niet de minste, verklap ik alvast: in mei komt er geen kermis, maar wel verderop in het jaar…

Eeuwige topscorerslijst
Vrijdag plaats ik een artikel over de eeuwige topscorerslijst van het eerste elftal. Ik heb het idee dat dit de spelers van voorheen, maar ook die van tegenwoordig toch wel bezighoudt. En verhip, dit weekend kom ik de nummer 1, 2, 3, 8 en 10 tegen. En met acht bedoel ik dan Robert de Vries en met tien Gerrit Strikwerda.

Verademing
Vrijdagavond een vergadering in de kantine en dat voelt als een verademing. Even uit de sleur die inmiddels een eeuwigheid aanvoelt. Even vergaderen en natuurlijk een paar flesjes bier om vervolgens voor 22.00 uur weer huiswaarts te keren. Dit voelde heerlijk aan, moet ik zeggen.

Oefenwedstrijd
Eindelijk op zondag in ‘De Waaie’ weer een wedstrijd. Voor het eerst sinds oktober. Weliswaar tussen het eerste en het tweede, maar gevoetbald wordt er. Trouwens, beide teams zijn gemengd; dus het is eigenlijk geen confrontatie tussen het eerste en tweede.

Karig
Meer valt er niet te schrijven over deze week. Als het volgende week ook het geval is, dan sla ik even over. Er moet wel iets te melden zijn, nietwaar?

Misschien tot de volgende week.