Klien Sjiet (262): Het is een kat…, scorebord, witte netten en flexibiliteit

30 augustus 2021 7:45

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 34. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

Green Green Grass of home - Tom Jones (1966)

Kattenstront
“Wij moatte aanst efkes mei inoar prate, Jan”, geeft Gerda Okkinga zondagochtend aan als wij op het punt staan om een filmpje op te nemen. Voor mij belooft dit niet veel goeds; dus ik geef aan dat het dan meteen maar moet. Het blijkt voor mij gelukkig mee te vallen. Gerda meldt dat de gevonden uitwerpselen op het hoofdveld niet afkomstig zijn van een hond, maar van een… kat. Dat hebben de camerabeelden uitgewezen. Daarom bij deze mijn oprechte excuses aan de hond die ik in mijn vorige column vals beschuldigde.

Eindelijk
Zeg het maar hoe lang het geleden is dat het eerste in ‘De Waaie’ een wedstrijd speelde. Maakt verder ook niet uit, want dinsdagavond is het eindelijk zover. Er is in de tussentijd veel veranderd. Ook qua spelers. Er is een aantal nieuwe spelers en de meesten daarvan kennen wij, als trouwe supporters, nog niet. Wij worden echter snel bijgepraat. Er staat dinsdagavond trouwens wel een heel jong team op het veld.

Scorebord
Wat deze avond verder opvalt is het feit dat het scorebord is gerepareerd. Alle niet functionerende lampjes zijn vervangen en het bord laat weer zelfverzekerd de stand en de tijd zien.

Nieuwe netten
Wat eveneens opvalt zijn de nieuwe netten in de doelen. Dat laatste is overbodig, want waar moeten de netten anders in? In de ballenvanger… Verdomd, is ook zo. Hoe dan ook: de nieuwe netten staan keurig.

Robotmaaier
Vrijdag een ‘emotioneel moment.’ Ik word gebeld dat de robotmaaier gerepareerd is en klaar staat om opgehaald te worden. Dan gaat er wat door je heen, hoor, als je die mededeling krijgt. Maar de maaier is dan ook vanaf 12 april jl. weggeweest. Maar vooreerst geen feestje. Niet vanwege corona, zoals vanaf vorig jaar gewoonlijk is, maar de maaier moet zich eerst maar eens bewijzen of hij ook daadwerkelijk werkt.

Geen ‘Pierewaaien’
Helaas gaat het ‘Pierewaren’ andermaal niet door. Dat zou dit weekend plaatsvinden, maar geconstateerde coronagevallen op één van de twee basisscholen zorgt ervoor dat het niet doorgaat. Dat is heel sneu.

Flexibiliteit
Zoals aan het begin van de column al aangegeven, nemen wij zondagochtend een filmpje voor de Kemedy op. Dit geeft ook een mooi staaltje van flexibiliteit te zien, want nog geen uur voordat we het filmpje voor de Kemedy opnemen, komt Marten Dijkstra nog met een geweldig idee. Dat idee voegen we ook toe waardoor het filmpje nog mooier wordt…

Tot de volgende week.