Klien Sjiet (263): Test, plastic, schoonmaken, lijnen trekken en cash

6 september 2021 9:30

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 35. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

Mr. Roboto - Styx (1983)

Robotmaaier (1)
De robotmaaier…

Testen
Nog niet eens zolang geleden berustte je er in als je zwaar verkouden was gepaard gaande met keelpijn. Het gaat immers wel weer over. In deze tijd worden we echter geacht om zuurtjes te zijn en daarmee bedoel ik geen Strepsels. We mogen tegenwoordig niet eens meer rustig uitzieken, maar moeten ons terstond laten testen op corona. Ik ook. “Denk maar even aan de zomervakantie op een warm strand”, zegt de verpleegkundige, nadat zij met een staafje mijn neus binnendringt. Je hoort gewoon dat ze deze zin vaker gebruikt. Op mij heeft die zin geen enkele invloed, want ik denk nooit aan warme oorden met stranden. En ik ga het jullie sterker vertellen: ik vind het helemaal geen verschrikkelijk gevoel dat het staafje zo diep de neus ingaat. Sorry, maar mochten jullie nog twijfelen of ik daadwerkelijk in orde ben, dan moet dit wel een ultiem voorbeeld zijn dat ik waarschijnlijk niet deug. Om er toch nog iets van voetbal in te gooien: wat was de uitslag? Negatief gelukkig.

Robotmaaier (2)
Doet het….

Roerstaafjes
Woensdag ben ik maar paar minuutjes in de kantine voor een supersnel bakje. Toch is een betwist historisch moment, want het lijkt erop dat ik het laatste plastic roerstaafje gebruik. De ijscostokjes staan al ongeduldig klaar om een bijrol te vervullen in een bekertje met heerlijke koffie. maar die houten spaanders komen toch van een boom? Is dat dan wel te rijmen? En dan krijgen we in de kantine frisdrank, bier en wijn in plastic glazen geschonken. Ok, het is afbreekbaar plastic, zegt men, maar is dat daadwerkelijk wel zo? Ik blijf sceptisch. Maar ja, het zijn de regels van de overheid en wij worden geacht om ons daaraan te houden.

Extra schoonmaakbeurt
Woensdagochtend is er een bedrijf uit Brabant bezig om met speciaal daarvoor bestemde machines de kunstgrasvelden extra schoon te maken en alle rotzooi eruit te filteren.

Robotmaaier (3)
Nog steeds niet…. Apart. Woensdagmiddag branden alle lampjes zoals het hoort, maar er is geen beweging in het kreng te krijgen. Eigenlijk had ik in mijn hart al afscheid van de robotmaaier genomen, maar nu realiseer ik mij dat het definitief is. De maaier zit al in een soort van kist; dus dat scheelt weer, maar ik haal zowel letterlijk en figuurlijk de stekker eruit. Slaap zacht, robotmaaier. Maar die zal daar vast geen moeite mee hebben, want daar is dat apparaat al bijna een jaar mee bezig.

Cash
Woensdagavond komt er een vrij harde mededeling op de sociale kanalen van de club te staan, althans dat vind ik. De mededeling is dat je in de kantine niet langer met cash mag betalen. Natuurlijk, ik begrijp de beweegredenen zeker, maar is er dan helemaal geen ruimte voor uitzonderingen? Mijns inziens moet er een uitzondering komen voor de zaterdagochtend, zondagmiddag en voor kinderen die een zakje snoep willen kopen. Die kun je immers moeilijk met een pinpas laten betalen. Ik neem aan dat hierover nog wordt nagedacht. En gelukkig heeft men dat gedaan, want op donderdag nuanceert men het bericht gelukkig: zoveel mogelijk betalen met pin. Daar kan ik mij helemaal in vinden.

Schoonmaken vlaggenmasten
Donderdagochtend worden de grote vlaggenmasten aan het begin van ons sportpark schoongemaakt door Johannes van der Woude en Henny Wildeboer Schut. Glazenwasser De Haan komt langs om de ramen van de kantine schoon te maken, maar als hij het parkeerterrein oprijdt en ontdekt dat beide mannen druk bezig zijn met schoonmaken van de masten, biedt hij spontaan zijn diensten aan om de palen schoon te maken. Klasse!

Lijnen
Dezelfde dag zetten Jelke de Jager en Henny Wildeboer Schut de lijnen op het B-veld. Ieder jaar weer een hele klus, maar zoals altijd lukt het.

Popelende vingers
Mijn vingers popelen boven het toetsenbord op vrijdagochtend, maar ik blijf verstandig, want ik wil de demonstranten geen podium geven. Ik wil het alleen bij de feiten laten: de vaccinatiebus staat die dag op het parkeerterrein van ‘De Waaie’ en een handvol demonstranten staat aan het begin van het terrein.

Drukte
Op zaterdagochtend barst het bekervoetbal los. Het is daardoor behoorlijk druk op de velden van ons sportpark. Dit is een perfect einde van deze column voor deze week, want zoals jullie hierboven hebben kunnen lezen, was er deze week van alles te beleven in ‘De Waaie.’ Heb er stijve vingers van gekregen.

Tot de volgende week.