Corona protocol sportpark De Waaie vanaf 25 september 2021

24 september 2021 14:15

Op sportpark De Waaie volgen wij de landelijke richtlijnen van de overheid en het RIVM.

Kantine:

• Een deel van de kantine is ingericht als afhaalgedeelte voor het afhalen van drinken (alleen in plastic bekers) en dergelijke. Hier wordt geen eten uit de keuken verkocht. In het afhaal gedeelte is geen coronatoegangsbewijs nodig (een herstelbewijs, een vaccinatiebewijs of een negatief testbewijs van maximaal 24 uur oud). De consumpties mogen buiten of op het terras genuttigd worden. Het afhaalgedeelte is duidelijk aangeven en afgescheiden van het horecagedeelte met een lint en er zijn geen zitplaatsen.
  • De andere zijde van de kantine is ingericht als horecagedeelte met tafels en stoelen, waar eten en drinken genuttigd mag worden. Het horecagedeelte is ook duidelijk aangegeven met linten. Voor de toegang van het horecagedeelte is wel een coronatoegangsbewijs nodig voor iedereen van 13 jaar en ouder.

Sporten:

• Wanneer er vanwege sportactiviteiten personen uit meerdere huishoudens in dezelfde auto zitten, stem dan gezamenlijk af over het dragen van een mondkapje. Vanuit de Rijksoverheid zijn er geen beperkingen opgelegd over het samen reizen in een auto.
  • Alle sportactiviteiten, trainingsvormen en amateur-wedstrijden en competities zijn toegestaan. Iedereen mag wedstrijden spelen met andere clubs.
  • Publiek bij wedstrijden en trainingen is toegestaan.
  • Verder gelden de algemene richtlijnen.

Algemene richtlijnen sportpark De Waaie:

• Heb je coronagerelateerde klachten? Blijf thuis en laat je testen.
  • Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak: dit geldt voor iedereen.
  • Was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek aan Sportpark de Waaie.
  • Neem de gebruikelijke veiligheids- en hygiëneregels voor iedereen in acht.
  • De sluitingstijd van de kantine is uiterlijk 00.00 uur ’s avonds.