Ervaringen walking football bij vv St.-Anna

30 oktober 2021 15:30

De eerste trainingen zijn inmiddels achter de rug. Tot nu toe is het "walking football" bij vv St.-Anna een groot succes. Maar er kunnen meer deelnemers bij! Hieronder volgt een verslag van één van de deelnemers. Mocht je enthousiast worden en meer informatie willen, neem dan contact op met Caroliene Lemstra via [email protected]

Menig voetballer/oud voetballer en vrijwilliger heeft zich 1 oktober jongstleden op vrijdagmorgen z’n ogen nog eens uitgewreven toen hij zag wat er op het kunstgras van ons mooie sportcomplex De Waaie afspeelde: een groepje jonge 50 plussers met een gemiddelde leeftijd van zo’n 70 jaar was fanatiek bezig onder leiding van een even fanatieke trainster.

Eerst even de spieren wat losmaken en daarna oefeningen met een bal. Even dribbelen met rechts, daarna links en vervolgens een splijtende pass afleveren. Driehoekjes maken, inspelen en afronden. Alles kwam naar voren wat de voetbalsport zo mooi maakt. Tot slot het onvermijdelijke “partijtje”.

Je vraagt je nu natuurlijk af wat daar nou precies gebeurde. Wel, heel gewoon, namelijk walking football. De regels zijn simpel, maar ook weer moeilijk. Zoals het woord al zegt moet het allemaal wandelend en dat is best moeilijk. Snelwandelen mag, maar hardlopen niet. Je staat versteld hoe snel die krasse jongens toch weer overgaan tot de draf en dat mag niet. Ook lichamelijk contact en slidings zijn uit den boze, en ook moet de bal laag bij de grond blijven. Buitenspel staan kun je niet, dus dat is weer gemakkelijk.

Eigenlijk is het ploegje nog te klein, dus zouden we graag nog wat meer mensen willen verwelkomen. Iedere vrijdag van 9.45 uur tot 11.00 uur ben je van harte welkom. Kom gerust eens langs of meld je aan. Informatie is te verkrijgen bij de trainster Caroliene Lemstra via [email protected]

Bovenstaande is een bijdrage van deelnemer Rikus Wadman.

Walking_voetbal_1.jpg
Walking_voetbal_3.jpg