Klien Sjiet (271): Vijfmaal, doorstrepen, hattrick en tegelpad

1 november 2021 12:45

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 43. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

Onkruid Wieden - Bibaboerderij Liedjes (2016)

Vijfmaal
Zowel Harry als Sandra Wadman reageren op het stukje over Juylian van vorige week. Ik gaf vorige aan dat hij viermaal op een teamfoto staat. Dit blijkt echter vijfmaal te zijn. Ik heb even gekeken waarom dit dan niet tevoorschijn kwam toen ik zijn voornaam intoetste bij CTRL + F. Daar kom ik al snel achter, want ik had een tikfout gemaakt en schreef bij de JO17-1 zijn naam als Jyulian. Harry en Sandra, bedankt voor het doorgeven.

Voor niets
Jelke de Jager blijkt dinsdagavond tevergeefs in de sporthal te staan om een teamfoto te maken van Vrouwen zaal. Er is niemand. Op de website blijkt dat deze wedstrijd niet meer op het programma staat, maar ook niet onder afgelastingen. Dat was de week daarvoor namelijk wel het geval. Toevallig wierp ik toen een blik op de site en ontdekte dat Vrouwen zaal afgelast was en kon ik Jelke nog tijdig informeren. Helaas is dat nu dus niet zo. Voor de volgende keer, en dat is aankomende dinsdag al, zouden we het wel op prijs stellen dat als de wedstrijd wederom niet doorgaat Jelke even een seintje krijgt, zodat hij niet weer voor niets in de sporthal staat.

Doorstrepen
Jarenlang had ik een functie bij het eerste elftal. Of als afgevaardigde van het bestuur, als verslaggever voor de krant en website of als verslaggever op twitter en live-uitslagen. Maar sinds kort heeft Jordy Miedema twitter en live-uitslagen van mij overgenomen. Met de eerste twee functies was ik al een tijd geleden gestopt, zodat ik voor het eerst sinds heel lang geen enkele functie meer heb aangaande het eerste. Is wel even wennen. Iedere keer als er een doelpunt valt, dan haal ik nog steeds automatisch de telefoon uit mijn jaszak. Maar om misverstanden te voorkomen: ik ben blij dat Jordy dit heeft overgenomen. Zo kan ik weer enkele taken doorstrepen wat betreft mijn vrijwilligerswerk.

Hattrick
Vrouwen 1 slaat een goede slag door zaterdagmiddag met 7-2 te winnen. De vijftienjarige Nynke van der Kooi schrijft historie door als jongste speelster van Vrouwen 1 een hattrick te scoren.

Tegelpad
Zondagmiddag even de zinnen verzetten na heel slecht nieuws gehoord te hebben. Naar het eerste in Nieuweschoot. Nu is er al weinig sprake van een fijne ambiance daar, maar het trieste weer maakt het nog somberder. Bovendien is het veld maar voor de helft omgeven door een tegelpad, terwijl op vele plekken op het wel aanwezige tegelpad het onkruid volop aanwezig is, zodat op vele plaatsen ook geen sprake meer is van een tegelpad. Komt nog bij dat het spel van St.-Anna ook niet best is deze dag, maar desalniettemin wint het wel met 1-4. Dan eindigen we toch nog positief.

Tot de volgende week.