Klien Sjiet (283): Kaartavond, leve Ate!, winst en Eunice

21 maart 2022 16:30

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 11. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

Altijd Is Kortjakje Ziek (1787) - Hendrik Trio

Kaartavond
Voor het eerst sinds lange tijd ga ik vrijdag te klaverjassen in de kantine. Vooraf zeg ik tegen Frans Groen: “Ik dink dat d’r wel feertig komme.” Frans is iets bescheidener en houdt het op 32 deelnemers. Het zijn er uiteindelijk 26. Ik was iets te optimistisch, maar dit aantal is natuurlijk ook prima. Ik win weliswaar geen prijs, maar ik heb een gezellige avond en daar kan geen enkele prijs tegenop.

Leve Ate!
Zaterdagochtend komt bij de JO15-1 de scheidsrechter, een speler van de eerste selectie, niet opdagen. Maar dan is er altijd Ate Bosch nog. Hij wordt uit bed gebeld en hij staat binnen tien minuten op het voetbalveld als vervanger van de vermoedelijke langslaper. Klasse, Ate! In de rust van de wedstrijd vertroetelt Helga de Jager hem met een tosti.

Ziek?
“Sollititeerstou nou na korona?”, vraagt Elza Dijkstra aan mij tijdens dezelfde wedstrijd, als ik verzucht dat ik het ook maar eens dien te krijgen, want dan heb ik het maar gehad. Bijna iedereen in de vriendenkring heeft het namelijk al gehad. Ik doe deze uitspraak naar aanleiding hetgeen Gerda Okkinga tegen mij zegt: “Dan bist aanst syk as jim nei Ingelân gean…” Hier schrik ik van. Het zal toch niet…? Maar ja, zeg ik zelf: “Er zijn tegenwoordig twee dingen in het leven die zeker zijn: je gaat dood en je krijgt corona.”

Winst
Weliswaar zijn het er maar vier, maar alle thuiswedstrijden worden zaterdag gewonnen met als klapper de winst van 4-1 van Vrouwen 1. Een geweldige opsteker voor het tegen degradatie vechtende team.

Plaatjes
De actie van de plaatjes van het Elfstedenboek is afgelopen, maar gelukkig krijg ik van alle kanten nog plaatjes overhandigd die ik nog niet heb. Na zaterdag moet ik er nog vier: 4, 120, 170 en 187. Mocht iemand deze vier of één van de vier nog in zijn of haar bezit hebben, dan houd ik mij aanbevolen. Alvast bedankt.

Wedstrijd
De wedstrijd van het eerste tegen DTD is spannend en dus onderhoudend. Leuk is het ook dat je tijdens de wedstrijd allerlei oude bekenden tegenkomt. Zo kan ik de hand schudden van Danny Geurtsen die ik al een hele tijd niet gezien heb en is ook Harmen Visser aanwezig. Mooi dat oud-spelers hun oude club bezoeken.

Feestje na wedstrijd tegen DTD
De DJ had afgezegd, maar gelukkig zijn de Crazy Dicks bereid om in te vallen en Leendert Nauta en Sander Krist doen het weer als vanouds: prima. Ik zit met een groep aan een grote tafel helemaal in de hoek van de kantine. Het is weer uiterst gezellig en het waait bier dat een verbluffende gelijkenis vertoont met de februari-storm Eunice. Maar ook deze bierstorm doorsta ik.

Tot de volgende week.