Klien Sjiet (292): Naar CVO, laagterecord, 100ste en pinautomaat stuk

30 mei 2022 10:30

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 21. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

Money Changes Everything - Cindy Lauper (1978)

Boevennamen
Eerst ben ik jullie de namen nog verschuldigd van de personen op de foto in de boevenpakjes. Staand v.l.n.r.: Roelof v.d. Veen, Jan de Groot, Leo v.d. Berg, Jan Baas, Marten Dijkstra, Paul Feenstra, René de Groot en Frans Michael Verhagen. Liggend: Sjak Schaap.

Presentatiegids
De voorbereidingen van de nieuwe presentatiegids zijn begonnen. Vrijdagochtend om 9.00 uur vindt zelfs het eerste interview al plaats. Ik kan het mij niet heugen dat ik in die 37 jaar waarin ik interviews afneem, ooit op zo’n vroeg tijdstip een vraaggesprek met iemand hield. Wie de geïnterviewde is, houden we uiteraard geheim, want dat komt iedereen pas aan de weet als het magazine, de tiende (!) editie uitkomt.

Naar CVO
Op zaterdagochtend eens een keer niet vroeg naar ‘De Waaie’ voor een kop koffie, maar naar CVO. Ik kan mij voorstellen dat dit vraagtekens oproept en die wil ik gelijk bij jullie wegnemen: mijn ommesêger kan met zijn club Blauw Wit ’34 JO11-5 kampioen worden in Vrouwenparochie. Daar mag ik natuurlijk niet ontbreken. Het team wordt kampioen en Luuk scoort driemaal waaronder de eerste goal die altijd zeer belangrijk is.

Vrouwen 1
Het kan allemaal maar net, want om 12.00 uur moet ik weer op ons sportpark zijn om de belangrijke wedstrijd van Vrouwen 1 tegen Helpman te aanschouwen. Belangrijk omdat winst nagenoeg betekent dat men het spelen van nacompetitie voor lijfsbehoud ontloopt. Helaas is men na deze wedstrijd veroordeeld tot het spelen van nacompetitie, want St.-Anna verliest met 1-4. De wedstrijd wordt trouwens op de ongebruikelijke tijd van 12.00 uur gespeeld vanwege een uitje van de selectie later op die dag.

Historie 1: laagterecord
Volgens mij is het historisch: nog nooit zijn er zo weinig toeschouwers bij een thuiswedstrijd, de coronatijd daargelaten, van het eerste elftal aanwezig. En de thuisblijvers krijgen gelijk: het is geen onderhoudend duel. Wel is St.-Anna stukken beter dan het zwakke Thor.

Historie 2: 100ste
Het eerste wint met 5-1 en Phenmar Bom maakt het honderdste doelpunt voor St.-Anna in deze competitie. Een historisch aantal gescoorde doelpunten voor het vlaggenschip van onze vereniging.

Historie: bijna leeg
Na afloop in de kantine is het zeer rustig. Ook historisch. En dat voor de laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Tot overmaat van ramp blijkt het pinautomaat na de wedstrijd niet meer te werken. Door verschillende personen wordt er getracht om het apparaat weer aan de praat te krijgen en uiteindelijk krijgt René de Swart alles weer werkend. Klasse, René!

Huishoudelijke mededeling
Tot slot nog een mededeling: de uitwedstrijd van het eerste tegen Trynwâlden is verplaatst naar aanstaande zaterdagmiddag om 17.00 uur.

Tot de volgende week.