Klien Sjiet (294): Stortregen, de afsluiter, afscheidswedstrijd en laatste column van seizoen

12 juni 2022 15:30

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 23. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

Afscheid - Stef Bos (1990)

Stortregen
Op Pinkstermaandag speelt St.-Anna 2 de laatste competitiewedstrijd van het seizoen. Na de winterstop behaalde St.-Anna (St, dan punt, dan streep, geen spatie en dan Anna) veel punten en nam hierdoor afstand van de onderste plaatsen. Het is die ochtend overigens verschrikkelijk slecht weer: stortregen en harde wind. Desalniettemin wordt er met 1-0 van Veno gewonnen.

Nacompetitie
Vrouwen 1 speelt zaterdagmiddag de eerste nacompetitiewedstrijd en wint met 4-1 van Burgum. Zaterdag speelt St.-Anna in en tegen Ommen. Aanvang: 14.30 uur.

De afsluiter
Voor het eerst sinds het ontstaan van de afsluiter van het seizoen zit ik niet in de organisatie hiervan. Dat is ook wel eens lekker. Dan heb ik geen verplichtingen en kan ik mij lekker uitleven. En dat doe ik zaterdag ook, maar met mij doen dat velen. Het wordt een geweldige dag. Veel mensen en veel gezelligheid. De traditionele huldiging van de kampioenen is weer een hoogtepunt evenals de toespraken over de gestopte spelers Sytze Jorrit Jorritsma en Geert Scheer.

Afscheidswedstrijd
De afscheidswedstrijd tussen genoemde mannen wordt een heel leuk festijn. Veel voetballers van weleer laten zien dat er nog altijd talent in de benen zit. Bovendien is het natuurlijk geweldig om de spelers die ooit in het eerste speelden weer aan het werk te zien. Deze spelers zijn geselecteerd door beide gestopte spelers. De eindstand wordt 2-2.

Oproep kBK!
Tijdens de kermis is er veel gebeurd en meer dan voldoende stof voor ons nieuwe cabaretprogramma. Maar zo nu en dan doe ik een oproep om grappige anekdotes en foto’s naar mij toe te sturen die ik dan kan gebruiken voor ‘de klaine Bildtse Kemedy.’ Schroom niet en denk niet op voorhand van dat wij het niet kunnen gebruiken. Je staat er namelijk versteld van wat wij allemaal kunnen gebruiken. Dus heb je iets waarvan je denkt dat dit geschikt is voor ons, weest niet verlegen en stuur het naar [email protected] of 06-25503288. Alvast hartelijk dank.

Laatste column dit seizoen (1)
Het seizoen 2021-2022 is nagenoeg voorbij. Dit seizoen waren er voor het eerst er geen calamiteiten te bespeuren. Blijkbaar schopte ik niemand tegen de schenen, want niemand diende een klacht tegen mij in, voor zover ik weet. Word ik misschien (te?) mild? Moet ik er volgend seizoen harder ingaan? Of is er gewoon niets voorgevallen waarbij ik mijn pittige mening kon ventileren?

Laatste column dit seizoen (2)
Volgend seizoen hoop ik mijn 300ste column te plaatsen. Dat had al eerder gekund, maar ik heb een seizoen overgeslagen en de laatste jaren verschenen er niet zoveel columns door corona. Anders had ik nu waarschijnlijk al een eind richting de 400 gezeten…

Tot volgend seizoen.