Ronald Riemersma en Robert de Vries erelid

20 september 2022 14:45

De jaarvergadering werd ook dit jaar goed bezocht. Dat geeft aan dat er veel leden zijn die zich betrokken voelen bij de club. Een goed teken.

Na de plichtplegingen bij punt 10 (bestuursverkiezing) nam secretaris Gerry Bleeker het woord. Zij nam de aanwezigen mee naar één van de grote televisies en toonde leuke en humoristische beelden van de twee afscheidnemende bestuursleden. Zo werden beide heren bijvoorbeeld Hylke en Sietse Klinkhamer genoemd.

Want na dertien seizoenen namen Ronald Riemersma en Robert de Vries, want om deze twee gaat het, op maandag 19 september jl. afscheid als bestuurslid. In 2010 kwamen beide kameraden in het bestuur na daarvoor al allerhande functies te hebben vervuld. Na drie seizoenen vicevoorzitter werd Ronald in 2013 voorzitter, terwijl Robert van 2010 tot in 2018 de taak van voorzitter van de technische commissie op zich nam. Derhalve bekleedden zij zware functies hetgeen jarenlang veel tijd in beslag nam. Zowel Robert als Ronald hebben in deze dertien seizoenen derhalve ongelooflijk veel werk verricht. Daarom was het meer dan terecht dat beiden, na goedkeuring van de vergadering, tot erelid werden benoemd.

Sydo de Jong werd gekozen als nieuwe voorzitter, terwijl Geert Scheer de opengevallen plaats van Robert innam. Hans Bootsma en Bennie Stapensea waren periodiek aftredend en werden herkozen.