Zorg vóór 1 november voor een correcte en actuele foto op je spelerspas

10 oktober 2022 18:30

Voorafgaand aan een wedstrijd controleert de scheidsrechter de spelers/speelsters op het digitale wedstrijdformulier aan de hand van de digitale spelerspas. Daarop dient een goede actuele foto van de speler te staan. Als de pas niet in orde is, dan kun je worden uitgesloten van deelname aan de wedstrijd. En daar zit natuurlijk niemand op te wachten. Dit geldt voor alle spelers vanaf de Onder 13, dus ook de senioren.

Bij een deel van de spelers van vv St.-Anna is de pasfoto op de digitale pas in orde, maar dat is niet bij iedereen het geval. En daar waar er wel een pasfoto aanwezig is, is deze soms niet meer actueel. In veel gevallen is de pasfoto nog een verouderde jeugdfoto. Als speler ben je er zelf verantwoordelijk voor dat er een goed gelijkende pasfoto op jouw spelerspas komt te staan en dat een verouderde pasfoto wordt vervangen door een nieuwe.

Digitale pasfoto’s kun je zelf uploaden met behulp van de wedstrijdzaken-app of de Voetbal.nl-app. Ook kun je ze toesturen aan [email protected] dan zet de club jouw pasfoto erop. Het zelf wijzigen van de pasfoto kan tot 1 november. De foto hoeft geen officiële pasfoto te zijn. Belangrijk is dat in alle redelijkheid verwacht kan worden dat de scheidsrechter de foto goed gelijkend vindt (dus draag geen zonnebril of petje).

Zorg er dus voor dat je op 1 november een correcte foto op je spelerspas hebt! "Smile"!