Klien Sjiet (306): Schaal in Australiƫ, presentatiegids, speurtocht en Niek

7 november 2022 15:30

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 44. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

Down Under - Men At Work (1982)

Kampioensschaal
Monday eh.. Maandag staat er een stukje in de vermaledijde sportbijlage van de Leeuwarder Courant. Tjerk de Jager en Danny Kampstra hebben namelijk een fantastic joke eh… geweldige grap uitgehaald. Stiekem hebben Tjerk en his son in law eh… schoonzoon de kampioensschaal van het eerste van vorig seizoen meegenomen to eh… naar Australië. Ik houd wel van these sense of eh… die humor. Zo krijgt een great eh.. grote groep in St.-Anna voortdurend filmpjes te zien waarin de kampioensschaal een rol speelt. Zo kunnen we bijvoorbeeld kijken naar kangoeroes die brood van de schaal eten, een onbekende man die in zijn ene hand de didgeridoo vasthoudt en daarop speelt en in zijn andere hand de bewuste schaal. Daarnaast is er nog een foto waarop grote vissen op de schaal liggen.

St.-Anna en De Waaie
Sorry, van de Engelse woorden in het vorige stukje. Ik dacht nog in het Engels na onze trip naar Engeland…. Die maandag was ik daar namelijk nog. Maar ik ben nu weer scherp. Op taal ben ik dat trouwens altijd en vaste volgers van deze club weten dat natuurlijk. Dinsdag krijgen we een mail waarin je je op kunt geven voor de vrijwilligersavond op 12 november a.s. Niet iedereen volgt blijkbaar mijn column getuige het feit dat zowel St.-Anna als De Waaie verkeerd geschreven is. Zoals ik het nu schrijf, zo hoor je het te schrijven. Wil je je overigens nog opgeven voor de vrijwilligersavond, stuur dan een mail naar [email protected].

Laatste interview
Woensdagmiddag vindt het laatste interview plaats voor de presentatiegids. Hierdoor komt de gids later uit dan eerst gepland stond. Nu wordt het eerste exemplaar uitgereikt op 27 november a.s. na de thuiswedstrijd tegen LSC 1890.

Speurtocht
Vrijdagavond is de jaarlijkse speurtocht voor de jeugd. Alle ouders meegerekend lopen er 200 mensen de route en daarnaast zijn er 44 vrijwilligers. Het wordt een zeer geslaagde avond! De activiteitencommissie weet er een spetterende tocht van te maken met veel fraaie creaties en (computer)spelletjes. En wat een creativiteit! Grote complimenten! Ik maak onderdeel uit van de laatste post met nog zes personen. Wij doen Tetris. Om dit zo te maken kostte Joyce Steenhouwer waarschijnlijk ontzettend veel vrije tijd, maar het resultaat is ernaar.

Debuut Niek
Het feest tijdens het ‘Bildts Songfestival’ en voetballen op zondag is nooit een gelukkige combinatie geweest. Meestal wordt er dan verloren. Deze zondag is dat niet anders. Volgend seizoen zal dat niet meer gebeuren… Zowel het eerste als tweede verliezen. In Zuidwolde mist het eerste maar liefst twee strafschoppen. De 16-jarige Niek Wadman maakt zijn debuut in het eerste elftal. In eerste instantie staat hij wissel, maar doordat een speler zich verslaapt (Bildts Songfestival?), mag Niek in de basis starten. Hoe het hem vergaan is, is mij helaas niet bekend. Ik hoop dat het verdienstelijk is geweest.