Klien Sjiet (309): Zonnepanelen, zaalvoetbaltoernooi senioren, kerstversiering en hardloper

12 december 2022 13:45

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 49. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

Here Comes The Sun - The Beatles (1969)

Zonnepanelen
Woensdagochtend komt het bedrijf Zonderland op visite. Niet zomaar, want Nico Zonderland gaat het dak van de kantine op om te meten hoeveel zonnepanelen er eventueel op het dak kunnen worden geplaatst. Ik ben benieuwd hoeveel het er uiteindelijk worden.

Filmpje
Donderdagavond nemen wij een filmpje voor ‘de klaine Bildtse Kemedy’ op. En zoals altijd zijn wij weer uiterst flexibel, want er komt een rigoureuze wijziging wat betreft het einde van het filmpje. Zo kan het dus bij ons gaan. En dat is juist zo mooi aan onze cabaretgroep: dat iemand ineens met een ander idee komt. In dit geval Menno Hoekstra. Aan filmer Jan Keizer vraag ik wat hij van deze wijziging vindt en hij antwoordt nuchter en lachend: “Och, dat bin ik ommers wel fan jim wonnen.”

Zaalvoetbaltoernooi senioren
Dezelfde avond bericht Jordy Miedema mij dat er toch een ‘Oudejaarszaalvoetbaltoernooi’ voor de senioren gaat komen. Dat is goed nieuws. Dit zal plaatsvinden op vrijdagavond 30 december a.s. vanaf 18.00 uur. Verdere berichtgeving staat op onze site.

Kerstversiering
Nadat Wietske van der Ploeg de een kerstboom afgelopen zondag al heeft opgetuigd, is het vrijdagochtend aan een deel van de FOP om de andere boom op te tuigen en daarnaast de kantine te versieren. Op bijgaande foto staan Daan Groen en Sjouke Lep.

Hardloper
Voor het eerst dit seizoen zijn alle thuiswedstrijden in de ochtend afgelast. In de middag gaan de thuiswedstrijden wel door. Rein Hiemstra en Kewin Koers hebben kantinedienst. Zij hebben het chocomelapparaat gevonden en deze staat prominent op het buffet in de kantine. En het zijn echte verkopers, want de mannen weten  veel chocolademelk aan de man en vrouw te brengen. En ook nog met slagroom er bovenop! Op de kassa wordt op een gegeven moment aangegeven dat dit product bij de ‘Hardlopers’ staat.