Nieuwe trainer eerste selectie voor seizoen 2023-2024

28 december 2022 23:15

Goed nieuws voor vv St.-Anna! Het bestuur is blij te kunnen melden dat Albert Ruitenberg de nieuwe trainer wordt voor het eerste herenteam voor het seizoen 2023/2024. Dit team komt, zoals het er nu naar uitziet, komend seizoen uit in de 2e klasse op zaterdag. De vacature voor de trainer van de eerste selectie kwam beschikbaar omdat Arnold Haanstra, de huidige trainer, heeft aangegeven de overstap van de eerste selectie van het zondag- naar het zaterdagvoetbal niet te zullen volgen en liever op de zondag actief te blijven.

Met Arnold hebben we na de moeilijke coronajaren promotie gemaakt naar de 2e klasse en heeft een flink aantal jeugdspelers de stap naar het eerste team kunnen maken. Alhoewel het jammer is dat we aan het eind van het seizoen afscheid moeten nemen van Arnold, zijn we blij dat we al in dit stadium met Albert een nieuwe trainer hebben gevonden die het werk van Arnold kan voortzetten en met de spelersgroep weer nieuwe doelen kan stellen!

Albert is woonachtig in Goutum en heeft een achtergrond als speler bij Drachtster Boys. Hij is momenteel assistent-trainer van de eerste selectie van Blauw Wit’34 (uitkomende in de 1e klasse) en van de JO19-1 van dezelfde vereniging, welke actief is in de 3e divisie. De keuze is uiteindelijk op hem gevallen na een intensief proces waarbij leden van de VTC, het bestuur en de eerste selectie betrokken waren en waarbij met meerdere kandidaten is gesproken. Albert viel positief op door zijn visie op het voetbal en de manier waarop hij jongere spelers inpast en begeleidt.

We hebben er dan ook alle vertrouwen in dat met de aanstelling van Albert onze voetbalvereniging een trainer binnenhaalt die onze eerste selectie de komende jaren begeleidt in de overstap naar het zaterdagvoetbal en daar streeft naar een positie als stabiele tweedeklasser.