‘De week’ onder Klien Sjiet (18): Remi, vlaggenmasten en acht weken

2 december 2013 22:30

Box-to-box (18)

In deze rubriek wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 48.

We leven nog  – Ramses Shaffy (1977)

Nog in leven
Nadat na afloop van de jaarvergadering van supportersvereniging ‘De 12de Man’ de kruiddampen zijn opgetrokken, kan de schade opgenomen worden: er stoppen vijf van de zes bestuursleden. Alleen Geppy Wassenaar blijft over. Opnieuw. Opnieuw? Jazeker, een aantal terug bleef Geppy ook als enige zitting houden in het bestuur. De komende tijd wordt er naarstig gezocht naar minstens vier nieuwe bestuurleden, zodat ‘De 12de Man’ kan blijven bestaan. Maar thans hangt de supportersvereniging aan een zijden draadje. Wordt vervolgd.

Vlaggenmasten
En ze staan er: de zes vlaggenmasten! Nadat een paar weken geleden het beton gestort was, staan vanaf deze week zes vlaggenmasten fier omhoog aan de oostkant van het kaatsveld. Aan twee masten hangt nu een tijdelijke banier om te kijken hoe zoiets staat. De daadwerkelijke baniers komen binnenkort te hangen. Dan gaan de huidige twee er dus weer uit. Daarnaast hangen de twee sponsordoeken ook weer in de ballenvanger en binnenkort volgen er meer. Dit kon pas gebeuren nadat de deels omgewaaide ballenvanger (na de zware storm eind oktober) weer recht zou worden getrokken. Dat is de vrijdag gedaan door de frijdegoffendploeg.

Vrouwen 1
Nagenoeg alle thuiswedstrijden worden afgelast. De regenval op vrijdagavond is de grote schuldige. Alleen de middagwedstrijd gaat door. Daarin speelt Vrouwen 1, op het bijveld, de derby tegen Stiens en de Bildtse dames gaan met 0-2 ten onder.

Acht weken
Huiskamervraag: hoe lang is het geleden dat het eerste elftal op zondagmiddag thuis speelde? Antwoord: acht weken. Pardon!? Twee maanden. Dat was tegen Ruinerwold. Sindsdien is er nog een thuiswedstrijd op zaterdag geweest (beker tegen Drachten) en een inhaalwedstrijd op donderdagavond. De thuiswedstrijd tegen ONB werd afgelast en voor de rest zijn tot nu toe alle uitwedstrijden gespeeld door de mannen van Haanstra. Zondag wordt er eindelijk weer op zondagmiddag gespeeld en helaas moet St.-Anna zijn meerdere erkennen in Germanicus uit Coevorden.

Nieuws
Ik zou wel meer willen vermelden in deze column, maar er is niets meer te vertellen over deze week. Je bent natuurlijk wel afhankelijk van nieuws. Volgende week beter.

Bij de foto
Enkele vlaggenmasten.