Klien Sjiet (313): In memoriam, DENKt niet na, niet synchroon en Harmen

23 januari 2023 17:15

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 3. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

Our house - Crosby, Stills, Nash & Young (1970)

In memoriam
Maandag overlijdt Dirk A. Reitsma. In de jaren tachtig en negentig voetbalde Dirk bij onze club. Eerst in het derde elftal op zondag en vervolgens bij het 35+. Daarnaast was hij clubscheidsrechter en zat hij van 1984-1988 in de redactie van het clubblad. Hij legde interviews af en schreef columns. Dirk was de pake van Julyan van der Werff, speler van het tweede. Dirk werd 75 jaar. Ik wens de familie veel sterkte toe.

DENKt niet na!
Wat zullen we nu weer beleven!? Komt die knakker van de politieke partij Denk met een voorstel waarvoor ik altijd al bang was en waarvan ik bij voorbaat al zeg: wat een harlekijn (zot keur ik ook goed)! Hij wil namelijk het bier uit de kantine verbannen! Dat zou de doodsteek worden voor vele voetbalclubs. Je haalt hiermee niet alleen de gezelligheid uit de club, maar ook belangrijke inkomsten. Wie houdt deze man tegen!? Nu wordt per volgend seizoen mijn voetbalzondag al afgepakt en gaat men nu aanstonds ook nog eens met mijn glas bier aan de haal? Het moet toch niet gekker worden!

David Crosby
De poplegendes vallen de laatste tijd met bosjes om. Nu overlijdt de legendarische David Crosby, vooral bekend van Crosby, Stills, Nash & Young.

Niet synchroon
Hoewel wij op het Bildt wonen, zie ik door de bomen het bos niet meer. Er zijn namelijk twee verschillende wedstrijdprogramma’s in omloop ten aanzien van het eerste elftal. Iemand die hierin duidelijkheid kan geven, is Jordy Miedema. Ik app hem vrijdagmiddag en hij geeft aan dat het wedstrijdprogramma dat op onze website staat, de juiste is.

Vierde prijs
Eindelijk win ik weer eens een prijs op de klaverjasavond. Ik word vrijdagavond vierde. Eerlijk gezegd heeft mijn ronde als stokzitter hierop zeker invloed gehad. Maar ik mag mijn kaartmaten Helga de Jager en Piet J. Keizer hierin zeker ook niet vergeten.

Niet koud
Ik hoor vrijdagavond overigens klachten over het bier: het is niet koud genoeg. Het blijkt dat een tot nu toe onbekend persoon de temperatuur doordeweeks hoger zet. Natuurlijk gebeurt dit met hele goede bedoelingen gezien de hoge energieprijzen, maar hierdoor bezit het bier niet langer de juiste kwaliteit om geconsumeerd te worden. De temperatuur moet daarom vanaf donderdag weer lager gezet worden. Ik verneem echter dat er nu een papiertje onder de temperatuurregelaar geplakt wordt over hoe en wat. Dan drinken we aankomende vrijdag weer een koud glas bier.

Harmen Visser
Na afloop van de gezellige kaartavond sta ik even gezellig aan de lage bar. Daarbij staat ook Harmen Visser. Hij is onlangs bij onze club teruggekeerd en de amicale Harmen is uiteraard een welkome versterking voor de eerste selectie. Welkom terug, Harmen!

Oefenen eerste
Nu we het toch over het eerste hebben: na afgelopen zondag in en tegen Akkrum geoefend te hebben, oefent het eerste op zondag 29 januari a.s. om 14.00 uur thuis tegen Geel Wit. Misschien tot dan.