Klien Sjiet (324): Bal op kast, geef anekdotes door en vlaggenmasten

9 april 2023 19:45

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 14. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

I Put A Spell On You - Creedence Clearwater Revival (1972)

AH Voetbaldagen
Het maximale aantal deelnemers voor de Voetbaldagen op ons sportpark wordt donderdag behaald. Dat is natuurlijk weer prachtig. In mei komt er dus wederom een AH-bal op de kast in de bestuurskamer te staan hetgeen ik persoonlijk verafschuw. Ik vind het namelijk helemaal niet mooi staan, maar ik hoor niemand anders hierover; dus het zal wel aan mij liggen.

Geef leuke dingen door
Het is Paasweekend waarin nauwelijks gevoetbald wordt. Er is dus nauwelijks iets te beleven op ons sportpark. Voor mij een uitstekende gelegenheid om weer eens een verzoek te plaatsen aan de voetballers en vrijwilligers. Als jullie leuke voorvallen dan wel anekdotes meemaken die de moeite waard zijn om dit over het voetlicht te brengen in ons cabaretprogramma op 1 januari, dan houd ik mij uiteraard aanbevolen. De laatste jaren krijg ik te weinig door van anderen. Maar het wil mij niet aan dat er bijvoorbeeld niets valt te beleven bij de seniorenteams. Toen ik daar nog dichter op zat, haalde ik daar genoeg stof vandaan om het in ons programma op te nemen. En onze seniorenteams zijn allesbehalve saai te noemen, toch? Heb je iets, stuur het dan naar [email protected], of stuur een appje, bel mij of klamp mij aan als ik in ‘De Waaie’ ben.

Vlaggenmasten
Als ik vrijdagochtend in ‘De Waaie’ kom, constateer ik meteen dat twee vlaggenmasten verderop naar het noorden zijn verplaatst. Hierover wil ik uiteraard meer horen. Het blijkt dat dit voor de kermis is gedaan. Daar komt nog een tweede tent te staan, heb ik mij laten vertellen.

Soos
Er zijn zaterdag drie wedstrijden, maar de 'soos' in de bestuurskamer is wel open. De laatste nieuwtjes worden weer uitgewisseld en Wiebe Feenstra komt over uit Purmerend en dat brengt natuurlijk gezelligheid.

Geen column
Langer is de column deze keer niet te maken. De reden hiervoor noemde ik hierboven reeds. Volgende week sla ik even over. Tot over twee weken.