Klien Sjiet (332): Nieuwe regeninstallatie, chauvinist en Final League

12 juni 2023 19:45

Iedere week wordt hier het wel een wee van onze club besproken. Deze week week 23. Deze column is buiten verantwoordelijkheid van het bestuur en de webredactie.

Comment ça va - The Shorts (1982)

Nieuwe regeninstallatie
De nieuwe regeninstallatie is er! En die wordt eerst niet ergens opgeborgen, maar meteen aan het werk gezet. Niet om te proberen, maar bittere noodzaak: de kleur van het gras begint zo langzamerhand van kleur te veranderen. En geen goede kleur. En de installatie voldoet goed. De nieuwe regeninstallatie is betaald door de ‘Club van 50.’ Klasse!

Korte broek
Een aantal personen heeft tevergeefs geprobeerd om douchegel aardbeien via internet te bestellen, krijg ik te horen, maar vrijdagavond in de kantine krijgt Paulus Akkerman het meteen voor elkaar en binnenkort krijgt hij de douchegel thuisbezorgd. Daarna kan ik een korte broek bestellen, want die heb ik uiteraard niet.

Chauvinist
Ik ben toch wel een chauvinist. Als St.-Anna meedoet aan de kaatsbond dan volg ik dat altijd met grote belangstelling. De jongens hebben de bond zaterdag in St.-Anna en wordt derde. Veel keurmeesters zijn afkomstig van de voetbalclub. Waar ik mij mateloos aan stoor, is dat als een keurmeester een beslissing neemt in het nadeel van het partuur dat tegen St.-Anna kaatst de kaatsers en/of aanhangers van dat dorp meteen hetzelfde antwoord klaar hebben: “Ja, hoor, de keurmeesters zijn van St.-Anna.” Een vrouw uit Tzum die de telegraaf bijhoudt begint daar ook over te zeuren en die zet ik even op haar plaats. Zij biedt haar excuses aan. Zand erover.

Final League
De MO17-1 wint zaterdag de Final League! Een geweldige prestatie. Gefeliciteerd! Bij deze column staat een foto van het winnende team.

Ook naar het zaterdag
En de volgende club dient zich aan: ook DTD kiest ervoor om over te stappen naar het zaterdagvoetbal. Volgend seizoen nog niet, want dan had men dit in september 2022 dienen door te geven. In onze hoek blijven daarna Warga, Oosterlittens, Harlingen, Geel Wit en Friesland nog over. Het is wat…