SC Franeker winnaar 1e editie van de Final League

12 juni 2023 20:00

Afgelopen zaterdag 10 juni was de 1e editie van de Final League op sportpark De Waaie. Het weer was prachtig en het park was gezellig vol omdat ook het NK kaatsen die dag op het sportpark plaats vond. De meiden van de MO13 van SC Franeker en de Leeuwarder Zwaluwen waren bij ons te gast.

Na het welkomstwoord zijn we om 10.00 uur van start gegaan met de 1e wedstrijd tussen Leeuwarden Zwaluwen en vv St.-Anna. De eindstand werd 8-1. Gelijktijdig vond op het C-veld de voorronde van de Penalty Bokaal plaats. Dit onder leiding van Wesley Broersma.

Na de eerste wedstrijd stond er in de kleedbox drinken en fruit voor iedereen klaar. Een welkome versnapering met het warme weer! Heerlijk genieten.

Rond de klok van 11 uur startte de 2e wedstrijd. Deze ging tussen SC Franeker en Leeuwarder Zwaluwen. SC Franeker won na een spannende wedstrijd met 4-3. De meiden van vv St.-Anna mochten tijdens deze wedstrijd de voorronde van de penalty bokaal spelen.

Tussen 12:00 en 13.00 uur was het pauze waarbij er patat en ranja voor iedereen was.

Na de pauze werd de laatste voorronde van de penaltybokaal gespeeld door Leeuwarder Zwaluwen. vv St.-Anna en SC Franeker speelden de laatste wedstrijd van de Final League. Franeker won deze wedstijd met maar liefst 1-7 en mocht zich daarna winnaar van het toernooi noemen.

Na de wedstrijden zijn we meteen doorgegaan met de finale van de Penalty Bokaal. Uit elk team mochten de drie beste speelsters tegen elkaar strijden om de felbegeerde beker. De winnaar van de penalty bokaal is Ilse Dijkstra van vv St.-Anna geworden.

Final_League_-_winnaar_penalty_bokaal.jpg

De beste speelster van het toernooi was een speelster van de Leeuwarder Zwaluwen:

Final_League_-_beste_speler_van_de_dag.jpeg

De beste keeper van het toernooi was Maud Drijfhout van vv St-Anna:

Final_League_-_beste_keeper_van_de_dag.jpg

Iedere speelster kreeg na afloop een vaantje als aandenken. We kunnen terug kijken op een sportief en zeer gezellig toernooi. Langs deze weg willen we alle vrijwilligers, scheidsrechters, keepers en organisator van de Penalty Bokaal enorm bedanken voor hun inzet. Het was top!