Ronald Riemersma en Robert de Vries krijgen zilveren KNVB-speld

18 juni 2023 9:00

Achter de schermen was het bestuur en de archivaris van de club al een tijdje bezig, maar het diende uiteraard vooreerst wel voor iedereen geheim te blijven inclusief voor de betrokkenen Ronald Riemersma en Robert de Vries. Tijdens de seizoenafsluiter op zaterdag 17 juni jl. mocht eindelijk iedereen het weten: genoemde vrijwilligers kregen een zilveren speld van de KNVB opgespeld wegens grote verdiensten voor de club.

Robert is vanaf speelgerechtigde leeftijd lid van onze club en speelde in het eerste elftal, toen Ronald in 2000 overkwam van CVO. Daar ontstond een goede band tussen beide spelers en daaruit vloeide een nauwe samenwerking wat betreft vele jaren vrijwilligerswerk voor de club.

Vorig jaar september verlieten Ronald en Robert het bestuur en werden op de Algemene Ledenvergadering tot erelid benoemd. En daar is dus afgelopen zaterdag de zilveren KNVB-speld bijgekomen. Voorzitter Sydo de Jong riep zowel Robert als Ronald het talud op alwaar KNVB-official Hans Hak gereed stond om, na een toespraak, de speld plechtig bij beide heren op te spelden. Daarna klonk een applaus van alle aanwezigen. Het is natuurlijk ook meer dan terecht dat beide vrijwilligers deze onderscheiding hebben gekregen.

In 2010 kwamen beiden in het bestuur na daarvoor al allerhande functies te hebben vervuld. Na drie seizoenen vicevoorzitter werd Ronald in 2013 voorzitter, terwijl Robert van 2010 tot in 2018 de taak van voorzitter van de technische commissie op zich nam. Derhalve bekleedden zij zware functies hetgeen jarenlang veel tijd in beslag nam.

Van harte gefeliciteerd met deze onderscheiding en hopelijk blijven jullie nog lang actief voor de club.