Zeer geslaagde Afsluiter van seizoen 2022-2023

18 juni 2023 10:00

Afgelopen zaterdag 17 juni vond onder prachtige weersomstandigheden de traditionele Afsluiter van het seizoen plaats. Een sportieve dag met voetbal voor jong en oud en natuurlijk de huldigingen van onze kampioenen.

De dag begon om 13:30 uur met het "Knakwurst" toernooi. Onder leiding van Wesley Broersma en zijn team vrijwilligers werd er door ruim 90 voetballers een prachtig voetbaltoernooi gespeeld. Maar hierna was het feest nog niet voorbij. De JO11-1 en de JO12-1 werden gehuldigd omdat ze fase-kampioen zijn geworden. Maar ook alle andere pupillenteams werden op het talud uitgenodigd omdat ieder team een prachtig seizoen heeft neergezet.

2023-6-17_Seizoenafsluiter_VV_St_Anne_en_afscheidswed._Pieter_Jan_Plat_4.JPG

Vervolgens stond er een speciale wedstrijd op het programma, namelijk de afscheidswedstrijd van oud Zondag 1 speler Pieter Jan Plat. Het Zondag 1 nam het op tegen het Allstars team, een door Pieter Jan zelf samengesteld team. Een leuke wedstrijd met veel oudgedienden en bekende gezichten. Pieter Jan heeft in het Zondag 1 gespeeld vanaf seizoen 2008-2009 tot en met 2021-2022 en heeft in die periode maar liefst 175 doelpunten gemaakt. Hij is daarmee topscorer van onze club.

2023-6-17_Seizoenafsluiter_VV_St_Anne_en_afscheidswed._Pieter_Jan_Plat_74.JPG

Onder het genot van een drankje en een heerlijke barbecue vonden dan uiteindelijk nog de huldigingen van onze kampioenen plaats. Maar voordat daarmee kon worden begonnen was er nog speciale aandacht voor Ronald Riemersma en Robert de Vries. Voor al hun inzet in de afgelopen jaren kregen zij uit handen van KNVB-official Hans Hak de zilveren speld uitgereikt. Een prachtige waardering voor al hun vrijwilligerswerk. Gefeliciteerd hiermee mannen!

DSC02938.JPG

Aansluitend werden de kampioenen van dit seizoen op het talud gehuldigd: de Vrouwen 30+, de Vrouwen 1 zaal en de meiden van de MO20. Van harte gefeliciteerd met jullie kampioenschappen dames! Ook werd er afscheid genomen van verschillende leiders, trainers en spelers. Met muziek van de Crazy Dicks werd het nog zeer gezellige avond!

2023-6-17_Seizoenafsluiter_VV_St_Anne_en_afscheidswed._Pieter_Jan_Plat_138.JPG
2023-6-17_Seizoenafsluiter_VV_St_Anne_en_afscheidswed._Pieter_Jan_Plat_111.JPG

De foto's van de afsluiter, gemaakt door Jelke de Jager, Joram Kelder en Riska Hazenberg, zijn te vinden in de mediagalerij op de website of via deze link: Afsluiter 22-23.

De voetbalactiviteiten voor seizoen 22-23 zitten er nu op. Het bestuur dankt alle vrijwilligers die deze dag hebben mogelijk gemaakt en eveneens dank aan alle aanwezigen voor de geslaagde en gezellige dag! We wensen jullie een prachtige zomer en een heerlijke vakantie en zien jullie graag volgend seizoen weer op sportpark De Waaie!