Betalen met de pin

31 augustus 2023 17:30

Vanaf seizoen 2023-2024 gaat vv St.-Anna volledig over op pinnen en kan er in de kantine alleen nog maar betaald worden door middel van pinnen. Dit geldt voor zowel de kantine als de entree van de wedstrijden van de eerste selectie. De club kiest hiervoor om een aantal redenen:

• Het vinden van vrijwilligers voor de sleuteldiensten (het openen en te sluiten van de kantine en daarbij het vullen en leeghalen van de kassa) wordt steeds lastiger. Door dit anders te organiseren en over te gaan op pinbetalingen kunnen we efficiënter werken en is er geen sleuteldienst meer nodig.
  • Het is snel en gemakkelijk. Vrijwel iedereen is in het bezit van een bankpas en de pinapparaten in de kantine zijn geschikt voor contactloos betalen. Pinbetalingen gaan in de regel ook sneller dan contante betalingen.
  • Omdat er weinig tot geen contant geld meer in de kantine is, wordt het werken in de kantine veiliger. Dit geldt voor de kantinevrijwilligers, maar ook voor de mensen die de kas beheren en het geld afstorten (niet meer met een grote zak geld over straat).
  • Tijdswinst, het kasgeld hoeft niet meer geteld te worden en de inkomsten staan meteen op de rekening van de club.

Om de doorlooptijd in de rust van de verschillende wedstrijden van vv St.-Anne te bevorderen, is afgelopen seizoen al gestart met de verkoop van koffie/thee muntjes. Het overhandigen van een muntje werkt sneller dan een pintransactie.
De muntjes kunnen los of in aantallen per 5 stuks worden gekocht in de kantine of bij de entree van het sportpark bij de wedstrijden van vv St.-Anna 1. 1 muntje kost € 1,20, per 5 stuks zijn de kosten € 6,00.

Koffie-thee_muntje_enkel.jpeg

Wij stellen het op prijs als een ieder de koffie en thee zoveel mogelijk met muntjes betaalt. Dit geldt voor de gehele zaterdag, dus niet alleen rondom de wedstrijden van het eerste elftal.
De muntjes zijn uitsluitend te gebruiken voor koffie en thee. Uitzondering hierop zijn (jonge) kinderen die de muntjes ook mogen gebruiken voor het halen van een zakje snoep of andere lekkernij (prijs in dezelfde lijn als het muntje).

Wij zijn ons ervan bewust dat het overgaan op alleen pinbetalingen in het begin zal moeten wennen. Maar wij gaan ervan uit dat iedereen snel gewend zal zijn aan de gewijzigde manier van betalen en dat we spoedig de voordelen zullen ondervinden.