Nieuwjaarsreceptie op maandag 1 januari 2024

14 december 2023 15:15

Het is inmiddels al een lange traditie: de Nieuwjaarsreceptie. En op één editie na is deze activiteit altijd op de allereerste dag van het jaar. Dit jaar is het de 41ste keer dat velen de gang naar kantine van sportpark ‘De Waaie’ maken.

Op de Nieuwjaarsreceptie, die om 17.00 uur begint, komen dus altijd veel leden, vrijwilligers, sponsoren, donateurs, supporters en ouders van jeugdleden op af en uiteraard is iedereen ook deze keer weer van harte welkom. Wat de laatste jaren wel opvalt, is de lage opkomst vanuit de seniorenteams. Het zou mooi zijn als er vanaf dit jaar meer spelers de gang naar de kantine weten te vinden.

De Nieuwjaarsreceptie kent een aantal vaste onderdelen. Wij nemen ze hieronder even met jullie door.

Toespraken
Voorzitter Sydo de Jong en zijn collega Murk de Jong van de kaatsvereniging houden een korte toespraak. Hoe is het de beide clubs vergaan in het voorbije jaar en wat staat beide clubs in 2024 te wachten?

De ‘Waaier fan ’t Jaar'
Met deze verkiezing is in 2016 geleden begonnen. Wie wordt dit jaar in het zonnetje gezet als vrijwilliger van het jaar? De activiteitencommissie maakt dit bekend.

Cabaret
De cabaretgroep ‘De klaine Bildtse Kemedy’ is op dit moment druk bezig met de voorbereidingen voor het nieuwe programma dat op de Nieuwjaarsreceptie ten uitvoer zal worden gebracht. De cabaretgroep treedt voor de 21ste keer op. Wordt het wederom een succesvol en spraakmakend programma? Ervaar het zelf! Er zijn in ieder geval maar liefst zeven filmpjes waarvan vijf zelf opgenomen. Verder ontbreken dit jaar de geluidsband en de fotoronde uiteraard ook deze keer niet
De ‘Kemedy’ bestaat uit Elza Dijkstra, Jan de Groot, Menno Hoekstra, Frank van Loon, Nienke Stap en Tjepco Vrieswijk. Het programma heeft dit jaar de titel ‘De klaine Bildtse Kemedy hout jim in ’e gaten’ meegekregen. Het optreden begint om 18.00 uur.

Natuurlijk is er ook volop gelegenheid om elkaar een goed en gelukkig Nieuwjaar te wensen en voor een hapje en een drankje.

Er mag uiteraard geen alcohol geschonken worden aan jongeren onder de achttien jaar. Hierop wordt ook op deze dag streng gecontroleerd.

Tot 1 januari 2024!