Optreden cabaret op Nieuwjaarsreceptie daverend succes

2 januari 2014 14:45

Ook de 33ste Nieuwjaarsreceptie van onze vereniging werd uitstekend bezocht. De kantine was om 17.00 uur al afgeladen vol. De eerste bezoekers waren er op 1 januari reeds om kwart over vier.

Of deze drukte komt door het jaarlijkse optreden van de cabaretgroep ‘de klaine Bildtse Kemedy’ (kBK) is niet echt meetbaar, maar volgens velen is dit dé reden waarom de belangstelling zo groot is.

En de cabaretgroep stelde het publiek niet teleur. Na het optreden was er veel lof over het programma ‘de klaine Bildtse Kemedy maakt goeie reklame’. Een aantal personen gaf zelfs aan dat dit het mooiste optreden ooit was. Een mooi compliment natuurlijk voor de leden van de kBK.

Natuurlijk viel er veel te lachen. Bijvoorbeeld om de vleestomaat van Tjamme Valk, een plofkip van 36 jaar, de nieuwe trainer van Zondag 1, de kalender van Vrouwen 1, de Bildtse versie van ‘Per seconde wijzer’, de gebroeders Kwik, Kwek en Kwak, een filmpje over het nieuwe huis van Gosse Koopmans, de zeesterhouding bij Harm Jensma thuis, het nabouwen van een buurtdorp, het oefenen van de kapper, de veteraan van de week en nog veel meer.

Daarnaast ook de gebruikelijke boodschappen. Bijvoorbeeld het verzoek aan de kaatsvereniging om de oprichtingsdatum te corrigeren naar 1892 en de onwelwillendheid van bepaalde ouders om te helpen bij het jeugdteam van hun zoon of dochter.

Ten opzichte van voorgaande jaren was er dit jaar sprake van meer foto’s op het scherm en werd er een begin gemaakt met een van te voren gemaakte band waarop leden van onze club nagedaan werden.

Uit navraag bij de leden van de cabaretgroep bleek dat ook zij zeer tevreden waren over het optreden.

Na het optreden bleef het nog lang druk en gezellig in de kantine.

Spelers: Mina Dijkstra, Jan K. de Groot, Menno Hoekstra, Frank van Loon, Nienke Stap en Tjepco Vrieswijk.
Tekstschrijver: Jan K. de Groot
Aanreiken van een aantal clues: Frank van Loon
Foto’s voor op het scherm: Jan K. de Groot
Cameraman filmpjes: Menno Hoekstra
Monteren filmpjes: Menno Hoekstra
Stemmen geluidsband: Frank van Loon en Tjepco Vrieswijk
Monteren geluidsband: Leendert Nauta
In elkaar zetten PowerPoint: Menno Hoekstra
Licht, geluid en bediening PowerPoint: Leendert Nauta.

Verder wil de kBK de volgende personen bedanken: Elza Dijkstra (filmer en tipgever), Jelke de Jager (opbouwen podium), Tjerk de Jager (meespelen in filmpje), Gosse Koopmans (bediener licht in de kantine), Sander Krist (medebediener PowerPoint), Gerrit Minnema (opbouwen podium), Ida van der Molen (fotograaf), Gerda Okkinga (tipgever), Frank Oosterhaven (meespelen in filmpje), Petra van der Veen (tipgever) en Baukje Westra (tipgever en gastrol).