Vrouwen 2 verdiende meer dan de 1-3 nederlaag tegen Beetgum

8 maart 2014 19:15

Vrouwen 2 is op eigen verzoek wat sterker ingedeeld in de voorjaarsreeks en speelt nu in de 4e klas en dat is een nieuwe uitdaging. Zaterdag lieten ze tegen Beetgum zien dat ze het niveau aankunnen en volwaardig mee kunnen meevoetballen.

Onder zonnige weersomstandigheden liet scheidsrechter Jacob Banning zaterdag om 11.00 uur aftrappen en vanaf het begin was de wedstrijd tussen Vrouwen 2 en Beetgum een open en levendige wedstrijd waarbij het spel op en neer golfde. St.-Anna met voorin Carlien, Berber en Jolanda wisten zich steeds goed vrij te spelen en dat gaf in de eerste 20 minuten veel gevaar voor het doel van Beetgum. Het was Jolanda die zeker wel 5 keer op het doel schoot, maar ze had het vizier nog niet op scherp. Beetgum kwam er ook regelmatig gevaarlijk uit en kreeg ook een paar kansen.

Na 20 minuten raakte St.-Anna de grip op het middenveld even kwijt omdat er steeds een extra man van Beetgum aanwezig was. Carlien loste die op door in te zakken, maar daarmee was het gevaar voorin ook even verdwenen. In deze periode wist Beetgum ook 0-1 te maken met een afstandschot net over Joyce heen. Vlak voor de rust maakte Beetgum ook nog de 0-2 en dat was wel wat geflatteerd.

In de 2e helft was het toch eerst Beetgum wat gas gaf en steeds gevaarlijk voor het doel van Joyce verscheen, maar de verdediging hield goed stand en Joyce deed steeds nuttig werk op de schoten die werden afgevuurd.

Toen uit het niets Jolanda in de 75e minuut een afstanschot met haar rechterbeen binnen schoot leefde St.-Anna helemaal op en had het zelfs een paar goede kansen op de 2-2, maar dit lukte net niet, en uiteindelijk was het Beetgum wat vlak voor tijd de 1-3 maakte.

Vrouwen 2 kan terug zien op een goede start in de 4e klas en speelt volgende week tegen Wardy.