Vrouwen 2 knokt zich in de laatste minuut nog naast L.Zwaluwen (3-3)

5 april 2014 20:30

Vrouwen 2 kwam deze middag drie keer op achterstand en wist zich drie keer terug te knokken in de wedstrijd en dat is een compliment waard. Het was vooral ook de middag van Carlien Schouman die zeer actief was in de aanval en twee keer fraai wist te scoren. Al met al een leuke en aantrekkelijke wedstrijd.

Onder zonnige omstandigheden floot scheidsrechter Jacob Banning om 12.45 uur voor het begin en het was Leeuwarder Zwaluwen die sterk begon en onze verdediging direct onder druk zette en dit leidde al na 5 minuten tot een doelpunt voor de zwaluwen en dat was op dat moment ook verdiend.

Toen onze dames ook een paar goede aanvallen hadden opgezet kregen ze in de gaten dat de tegenpartij achterin ook wel kwetsbaar was en dat gaf het nodige zelfvertrouwen. In de 20e minuut werd een prachtige aanval over rechts opgezet en die werd laag en hard door Carlien ingeschoten en dat betekende de 1-1.

Daarna was het een gelijkwaardige strijd met kleine kansjes aan beide kanten, maar het leverde geen doelpunten op en dat betekende een ruststand van 1-1.

In de tweede helft begon L.Zwaluwen weer sterk en een fout van onze dames op het middenveld werd direct afgestraft met een aanval over links, een harde voorzet en een speelster van L.Zwaluwen die goed inschoot en dat betekende 1-2.

Daarna weer een licht overwicht voor St.-Anna en een fraaie combinatie tussen Jade en Carlien leverde in de 65e minuut een mooi doelpunt op voor Carlien.

Direct na de aftrap maakte de tegenpartij de 2-3 en dat was een domper op de feestvreuge.

Met nog 10 minuten te gaan gooide St.-Anna alles op de aanval en dat gaf druk op de verdediging van de Zwaluwen en kleine kansjes, maar nog geen doelpunt. In de 89e minuut werd een fraaie aanval opgezet door Tamara en was het Jolanda die fraai de 3-3 binnenschoot en dat was ook verdiend.