Vrouwen 2 buigt een 2-0 achterstand om tot een overtuigende 4-2 overwinning op MKV.

10 mei 2014 19:00

Na een slap begin en een 2-0 achterstand na 15 minuten leek het een troosteloze middag te worden voor vrouwen 2, maar niets was minder waar. Na 20 minuten gingen de dames voetballen, na 30 minuten bouwden ze een veldoverwicht op en in de 2e helft werd MKV helemaal weggespeeld en dat resulteerde in een knappe 2-4 overwinning.

Omdat MKV te weinig speelsters had en de selectie had aangevuld met speelsters van hun dames 1 hadden wij onderling afgesproken dat wij dat ook zouden doen zodat er sprake zou zijn van een eerlijke strijd.

St.-Anna begon voor de verandering weer eens slap aan de wedstrijd en dat resulteerde in een veldoverwicht van MKV. Vooral achterin werd er niet overtuigend ingegrepen en dat resulteerde 2 x tot een doelpunt uit een hoekschop voor MKV.

Na 20 minuten wisten onze dames voor het eerst bij het doel van de tegenpartij te komen en deze fraaie aanval was ook meteen het begin van een ander spelbeeld. St.-Anna ging beter combineren, Olga zorgde op mid-mid voor goede passes en Lisa-Marije werd gevaarlijk vanaf links. dit leidde wel tot kansjes en zelfvertrouwen maar nog niet tot doelpunten.

Na de rust hadden onze dames vanaf het begin het heft in handen en werd er alleen maar op de helft van de tegenpartij gespeeld. De ene na de ander goede aanval werd opgezet en deze druk zorgde in de 55e minuut voor een corner die goed door Jolanda werd genomen en in de kluts door Berber werd binnen geschoten.

Onze dames gingen door en in de 65e minuut was het Jolanda die een vrije trap vanaf rechts in één keer in het doel zag verdwijnen en dat betekende 2-2.

Jolanda kreeg het helemaal op de heupen want in de 75e minuut haalde ze vanaf de 16 verwoestend uit en kon de keepster alleen maar naar de bal kijken.

Toen dezelfde Jolanda 4 minuten later vanaf links opnieuw fraai binnenschoot was de buit binnen, en MKV knock out.

Een fraaie en terechte overwinning voor onze dames die op 24 mei hun laatste wedstrijd thuis tegen Blija spelen.