Vrouwen 2 pakt koppositie in voorjaarsreeks 5e klas

19 april 2013 20:00

Na de de 0-3 winst van afgelopen zaterdag op Makkum staat het team van Vrouwen 2 ongeslagen bovenaan met 9 punten uit 3 wedstrijden.

Eindelijk lekker voetbalweer was het overheersende gevoel voor de wedstrijd in en tegen Makkum. Coach Jan de Groot kon beschikken over 13 speelsters (zie foto) en die hadden wel zin in een lekker potje voetbal. Makkum (met Caro Brouwer) is een team dat elk jaar beter wordt en goed meedraait in de competitie. Onze dames begonnen voortvarend en al na 1 minuut was er een prachtige voorzet van Lisa-Marije op zus Berber en die schoot schitterend binnen (0-1). Even kwam de gedachte dat het een makkelijke middag zou worden, maar zoals zo vaak komen dit soort gedachten niet uit. St.-Anna zette niet goed door, de passing was onzuiver en er werd niks meer gecreëerd. Dit gaf de dames van Makkum moed en ze kwamen regelmatig bij Joyce in de buurt. Halverwege de 1e helft leidde dit tot 2 levensgrote kansen voor Makkum die beide niet benut werden. Met een 0-1 ruststand was het nog niet gespeld en moest er toch wel wat gebeuren.

In de tweede helft een beter geconcentreerd St.-Anna dat de zaakjes achterin goed voor elkaar had en geen kans meer weg gaf. Voorin liepen de combinaties beter en dit leidde in de 65e minuut tot een goede pass van Jolanda op Jade die diagonaal binnen schoot (0-2). Dit gaf lucht en steeds beter spel. In de 85e minuut was het de altijd actieve Lisa-Marije die zichzelf goed vrij speelde en de 0-3 maakte.

Jan de Groot