Vrouwen 2 speelt 2-2 tegen Leovardia

27 augustus 2014 14:45

De tweede bekerwedstrijd werd een aantrekkelijk duel met een sterk begin van St.Anne, maar een verrassend goed herstel van Leovardia in de 2e helft. Uiteindelijk was de 2-2 eindstand dan ook wel een terechte uitslag.

Onze dames begonnen sterk aan de wedstrijd en met heel goed combinatie voetbal kwamen er kansen. Met name over links kon Esmay steeds goed doorkomen en voor gevaar zorgen. Schoten van Jolanda, Lysanne en Esmay zelf gingen echter allemaal net naast of op de lat en dat was jammer.

Na 20 minuten kwam Leovardia pas voor het eerst gevaarlijk in de buurt bij het doel van Joyce. St.Anne bleef sterker in de 1e helft en het was Lysanne die voor de rust met een goed schot de stand op 1-0 bracht.

In de 2e helft liet Leovardia zien dat ze ook goed konden voetballen en dat zorgde voor veel werk voor onze verdedigers. Maar die konden niet voorkomen dat de 1-1 op het scorebord kwam. Daarna was het een levendige wedstrijd, waarbij het spel op en neer golfde. In de 78e minuut kwam Esmay op links goed door en zette goed voor op Tea die de 2-1 kon maken. Het leek genoeg, maar in de 88e minuut kwam de nr 12 van Leovardia vrij op de "16" en haalde ze verwoestend uit en dat betekende de 2-2 en dat ook de eindstand.

Zaterdag spelen we thuis tegen Leeuwarder Zwaluwen om 11.00 uur.