Vrouwen 2 verliest in een aantrekkelijk duel met 1-2 van Berlikum

7 september 2014 8:30

Vrouwen 2 voetbalde zaterdag met veel inzet, hield zich aan de afgesproken taken en wist Berlikum tot de 85e minuut op 1-1 te houden en dat was een goede prestatie.

De wedstrijden tegen Berlikum hebben altijd een bijzonder karakter omdat speelsters en coaches elkaar over en weer kennen en dat geeft altijd extra lading aan de wedstrijd.

In de beginfase voetbalde Berlikum iets makkelijker, maar St.-Anne stond achterin goed georganiseerd en Joyce keepte als vanouds een hele goede wedstrijd. Toch was balverlies op het middenveld in de 15 minuut funest en speelde Berlikum het goed uit en dat betekende de 0-1.

In de fase daarna had St.-Anne een sterkere periode en was het Esmay die uit een prachtige dieptepass de bal prachtig wist af te ronden en de 1-1 maakte en het scheelde maar een haar of dezelfde Esmay had 2 minuten later de 2-1 gemaakt.

In de 2e helft was het opnieuw Berlikum dat iets sterker was, maar onze verdediging stond goed en Joyce redde een paar keer sterk. Het was duidelijk dat een punt halen uit deze derby een goed resultaat was en dat leek ook te gaan gebeuren.

Toch was het Berlikum die in de 86e minuut de 1-2 maakte uit een corner en dat was jammer voor onze dames.

Toch kunnen we terugzien op een goede wedstrijd.