Vrouwen 2 heeft ruzie met het kunstgrasveld en de wind, maar pakt wel 3 punten.

14 september 2014 8:45

In de uitwedstrijd tegen Franeker lieten onze dames niet het beste voetbal zien, maar werd er wel 90 minuten geknokt en dat leverde uiteindelijk wel 3 punten op.

St.-Anne begon met de vrij straffe wind mee en dat was lastig voetballen op het kunstgrasveld. Het spel was onrustig, de passing en aannames lukten vaak net niet en dat gaf een rommelige beginfase. Franeker had met de wind tegen iets meer steun bij de diepte passes en kwam een paar keer gevaarlijk in de buurt van Joyce.

Na 20 minuten kwam er iets meer rust in het spel en konden een paar goede combinaties worden opgezet. Esmay en Berber konden beide een paar keer goed doorkomen over de vleugels, maar in de eindfase lukte het nog net niet.

In de 44e minuut kwam Esmay op links weer goed door, speelde haar "man" uit en speelde Jolanda goed in die goed afmaakte en dat betekende de 0-1.

In de 2e helft was het plan om de bal tegen de wind achter de verdediging van Franeker te plaatsen, maar dit plan lukte niet. Het positiespel was opnieuw niet goed genoeg. Gelukkig stond de verdediging als een huis en kreeg Franeker geen kansen. Ze probeerden het met afstandschoten, maar die waren allemaal een prooi voor Joyce of ze vlogen over en naast.

Zonder al te grote problemen werd de wedstrijd uitgespeeld en de eerste overwinning van het seizoen behaald en daar waren we natuurlijk heel blij mee.