Wat heeft onze club onder de leden?

18 september 2014 8:30

Wat zullen we nu hebben? Is onze club ziek!? Gelukkig niet. Althans, nog niet… maar als de club zo blijft groeien en het aantal vrijwilligers groeit hierin niet mee, dan krijgt onze club zeker te maken met gezondheidsproblemen.

Onze club groeit dus. Dit seizoen zijn er 31 teams ingeschreven voor de competitie. Een record in de geschiedenis van de club. En deze teams dienen ook van kader te worden voorzien en dat is de technische commissie in grote lijnen ook gelukt, maar er zijn nog wel vacante plaatsen bij enkele teams. Daarover verderop meer.

Wat heeft onze club onder de leden… Dit kan twee betekenissen hebben. Een goede verstaander heeft dit allang ontdekt. Onze club heeft veel leden en daaronder zijn er toch veel meer dan nu het geval is die vrijwilligerswerk voor de club kunnen doen? Voor de leden wordt veel geregeld, al wordt daar niet door iedereen bij stilgestaan, maar dan mag je daarvoor toch wel het één en ander terugdoen voor de club? Vrijwilligers zijn altijd nodig. Hieronder zetten we de vacatures op een rijtje.

Jeugdkader
De technische commissie (VTC) heeft bijvoorbeeld altijd behoefte aan jeugdkader. Op dit moment is men nog op zoek naar twee leiders voor de C2. Vooral ouders worden nadrukkelijk verzocht om te reageren… Het kan toch niet dat er bij teams van ongeveer veertien spelers geen ouders zijn die als leider willen fungeren? Dus ouders, of andere leden natuurlijk, reageer op deze vacature of vraag vrijblijvend meer informatie aan via [email protected].

Kantinevrijwilligers
Bij SC Franeker is de kantine een aantal jaren geleden noodgedwongen gesloten, omdat er te weinig kantinevrijwilligers waren. Iedereen dient zich daar nu te vervoegen in de kantine van de nabijgelegen sporthal. Dat gaat ons toch niet gebeuren? Nou, als het aan de kantinecommissie ligt niet. Maar dan heeft de commissie wel jullie medewerking nodig. De dagen dat er kantinevrijwilligers nodig zijn is voor vrijdagavond, zaterdag en zondag. Je hoeft maar een paar uurtjes in de maand kantinedienst te draaien. Dat is toch maar heel weinig? En als je eenmaal in de twee maanden wilt, dan kan dat ook gewoon. Wel is het zo dat de bezetting het meest krimpt op zaterdagmiddag van 11.00 tot 14.00 uur. Wil je je voor het draaien van kantinedienst opgeven of wil je vrijblijvend meer informatie opvragen? Dat kan, mail dan naar [email protected].

Ontvangstcomité
Weten jullie wat ook een hele leuke functie is? Eenmaal in de maand of twee maanden op zaterdagochtend ontvangstcomité draaien. Gastheer of gastvrouw voor het jeugdkader en scheidsrechters. Heel gezellig is het bovendien. Lijkt jou dit iets of wil je meer informatie, mail dan naar of neem contact op met Jan K. de Groot of Gerrit Minnema.

Leden webredactie
Vind je schrijven leuk en wil je graag nieuws of verhalen schrijven voor onze website? Dan is dit voor jou een uitgelezen kans! Neem hiervoor, of voor meer informatie, contact op met Jan K. de Groot (06-25503288) of mail naar [email protected]

Op internet is de onderstaande spreuk terug te vinden en is zeer treffend:

Vrijwilligers worden niet betaald.
Niet omdat ze waardeloos zijn,
maar omdat ze onbetaalbaar zijn.