Klien Sjiet (50): Hoogspanning, Duitse muziekavond en druk

7 oktober 2014 9:45

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 40.

Hoogspanning (1)
Kijk, Tjepco Vrieswijk is gewend om met hoogspanning om te gaan, want hij werkt bij TenneT. Maar hij kan ook niets doen aan het feit dat vele vrijwilligers van onze club deze week onder hoogspanning staan. Komt de nieuwe kleding deze week nu wel of niet? De kleding móet deze week komen voor de fotosessie die dit weekend plaatsvindt voor de presentatiegids. Daarvoor blijft de deadline onverstoorbaar staan. Mocht de kleding deze week niet komen, dan heeft de club behoorlijk groot probleem. Het spreekt dan ook voor zich dat de nagelbijters druk bezig zijn en de drinkers nog maar eens naar de fles grijpen. Bij wijze van spreken dan, hè. Bij wijze van spreken. Woensdagavond komt de werkgroep bijeen om de organisatie van de presentatieavond te bespreken en de actiepuntenlijst door te nemen. De nieuwe kleding lijkt als het zwaard van Damocles boven de vergadering te hangen. Oh, oh, wat weet uw columnist weer te overdrijven.

Hoogspanning (2)
En aan het begin van de donderdagmiddag komt het onheil via een mail van Bennie Stepensea binnen: niet alle kleding is binnen. Kwaad worden heeft geen zin, denk ik bij mij zelf, laat ik maar teleurgesteld zijn; net als de weken daarvoor. IJlings wordt er die avond overlegd hoe we het dan nu gaan aanpakken wat betreft de fotosessie voor het weekend. Besloten wordt om dit toch doorgang te laten vinden, want de presentatiegids moet op tijd uit. We gaan improviseren. Het zal niet het ideale plaatje zijn, maar nood breekt wet. The show must go on.

Duitse muziekavond
Vrijdagavond ontstaat er spontaan een Duitse muziekavond in de kantine. Allerlei Duitse nummers worden ten gehore gebracht door de aanwezigen. Er wordt veel gezongen. Zo beroerd is Duitse muziek eigenlijk ook weer niet. En herinnert u zich deze nog, zich deze nog, deze nog, nog? De Spider Murphy Gang met ‘Skandall im Sperrbezirk.’

Reünie
Zaterdag is er een reünie van de examenklas van de MAVO. De laatste keer dat we elkaar hebben gezien is tien jaar geleden. Ben benieuwd hoe het mooiste meisje van de klas van weleer er nu uitziet, maar zij is natuurlijk op haar beurt nieuwsgierig hoe de knapste jongen van toen er tegenwoordig uitziet. Dat weet ik echter wel, want iedere dag kijk ik in de spiegel. Haha. Sinds wanneer lach jij om je eigen grappen, heerschap? Oké, snel maar naar de link met de voetbalclub. “Zit je nog volop in de voetballerij?”, wordt er veelvuldig aan mij gevraagd. Ik moet dat beamen. Dat deed ik op de MAVO al fanatiek. Goh, dat is dus al heel lang…

Druk
Het is zondag een drukte van belang in ‘De Waaie’, want alle zondagteams spelen een thuiswedstrijd. Het komt weliswaar niet vaak voor, maar als het voorkomt, dan kan er een record aantal gehaktballen aangesleept worden. Het is namelijk gebruikelijk dat de spelers van het tweede, derde en vierde steevast een gehaktbal nemen, maar ook de gasten houden wel van dit stuk vlees. Ook na afloop van de wedstrijd van het eerste elftal is het aardig druk in de kantine. Er is dan ook livemuziek aanwezig in de persoon van troubadour Jan Nota. Hij doet het prima. Bovendien speelt hij niet te luid, zodat iedereen daarnaast ook nog rustig met elkaar kan praten. O ja, ik moest van Hessel de Weert vooral niet vergeten te vermelden dat Zondag 4 de eerste punten heeft behaald. Bij deze, Hessel!

Tot de volgende week.