Vrouwen 2 dwingt niks af en verliest van Minnertsga/St.-Jacob

11 oktober 2014 19:30

Ik behoor tot de categorie die beweert dat geluk niet bestaat. Geluk moet je afdwingen door er alles aan te doen wat je in je vermogen ligt om een wedstrijd te winnen en die mentaliteit had Vrouwen 2 zaterdag niet tegen Minnertsga en dan verlies je.

Vrouwen 2 is een team met een prima sfeer en iedereen doet tijdens de wedstrijd echt zijn best, dat zie je gewoon. Toch is er sommige wedstrijden iets extra nodig om de overwinning uit de strijd te slepen en het geluk jou kant uit te laten vallen.

Keepster Joyce was zaterdag de enige die zo'n over mijn lijk mentaliteit had en kon 60 minuten lang voorkomen dat Minnertsga scoorde, maar ook zij kon het onmogelijke niet mogelijk maken.

Minnertsga had in de eerste 10 minuten al drie 100% kansen om de score te openen, maar Joyce  begon ijzersterk en wist alle kansen onschadelijk te maken. St.-Anna kon daar alleen tegenover zetten dat Esmay op links haar "man" er uit liep en een schot op doel kon afvuren.

De passing van vrouwen 2 was niet goed verzorgd, duels werden niet gewonnen en de reacties op de aanvallen van Minnertsga waren steeds net te laat. Minnertsga kreeg 6 of 7 opgelegde kansen en het mag een wonder heten dat het met de rust nog 0-0 stond.

Ook na de rust ging Minnertsga door met kansen creeren en in de 60e minuut werd er weer een duel verloren op de "16" en nu was het raak. Niet lang daarna kwam ook de 0-2.

In de laatste 20 minuten kwam er nog iets in de ploeg van we gaan er nog voor en speelde het spel zich af op de helft van Minnertsga en het was Jolanda die 3 minuten voor tijd een vrije trap mooi beheerst binnenschoot. De tijd was tekort om de gelijkmaker nog te maken en gezien de hele wedstrijd was dit ook niet verdiend.

Dames, ik zie veel talent en veel kwaliteiten bij jullie, maar het komt er niet uit in de wedstrijd. Geloof in jezelf, geloof in elkaar, ga er echt voor de volgende wedstrijd.