Klien Sjiet (51): Kunstgrasveld?, nieuw dorp op het Bildt en quiz

12 oktober 2014 17:45

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 41.

Deadline
Erwin Zeinstra geeft op maandagavond een interessante presentatie in kantine ‘De Waaie’, hoor ik naderhand, maar ik ben helaas verhinderd. De columnist legt, als eindredacteur, namelijk de laatste hand aan de presentatiegids. De deadline is deze dag. Er komen die dag nog twee artikelen. Tevens wordt er nog een document met aanwijzingen e.d. naar de opmaker gestuurd met hoe we het willen hebben.

Soap
Laten we het maar niet meer over de soap hebben wat betreft de levering van nieuwe kleding. Ook deze week komt er maar de helft van de eerder beloofde andere helft binnen. Begrijp je die zin nog? En opnieuw zitten daar de shirts van de zondagselectie niet tussen waardoor de selectie en staf op de poster noodgedwongen in de presentatiegids in trainingspak poseren. Maar wat kunnen we er aan veranderen? Wat zeg je? Nee, niets, inderdaad. Maar goed: “Ergert u zich niet, verwondert u zich slechts.”

Teksten
Nu we het toch over de presentatiegids hebben: zoals jullie weten wordt deze gids tegelijkertijd met de nieuwe kledinglijn en het nieuwe logo gepresenteerd op zaterdag 18 oktober a.s. in kantine ‘De Waaie’. De eerste proefdruk is op vrijdag klaar. De lay-out ziet er goed uit. Nog een paar dingen wijzigen en teksten aanpassen en de gids kin foor de kramen lângs. In week 43 komt de gids uit.

Kunstgrasveld?
Kunstgrasveld! Doorgaans ben ik niet zo hardhandig en heb al helemaal geen losse handjes, maar op vrijdagmiddag sla ik de krant open. Wil die anders niet open? Jawel, maar donderdagavond kwam er op Twitter al een bericht voorbij dat er mogelijk toch geld is voor een kunstgrasveld in ‘De Waaie’. Dus de Leeuwarder Courant maar eens doornemen. Het is maar een minuscuul berichtje, letterlijk aan de kantlijn, maar het staat er wel degelijk: ‘Mogelijk dat er toch geld vrijkomt voor het kunstgrasveld in St.-Anna.’ De rust zelve kan ik een kreet onderdrukken, maar opgetogen is de columnist wel. Tussen ‘wordt vervolgd’ en ‘wordt vervolgd’ zit naar alle waarschijnlijkheid minder tijd dan een maand geleden werd gedacht…

Gestaakt
Het tweede team van 35+ komt vrijdagavond rond half elf de kantine binnen. De spelers zijn iets vroeger dan normaal. Er is toch niets aan de hand? Helaas wel. De wedstrijd tegen Leovardia is gestaakt. Het schijnt dat deze ploeg moeilijk deed tegen zichzelf, de tegenstander en tegen de scheidsrechters. Dan wordt het hoogtijd om de Einstein-theorie eens te bestuderen.

Nieuw dorp op het Bildt
Eenmaal in de week heeft gemeente het Bildt er een dorp bij. Als op zaterdagochtend om 9.00 uur namelijk de eerste wedstrijden aanvangen is het werkelijk een drukte van belang op ons sportcomplex. Het is de gehele ochtend druk bevolkt; daar is China nergens bij. Nu we het toch over China hebben, laten we ons daar even spiegelen: nog even en ouders mogen maar één kind op voetbal hebben… Net als het aantal kinderen dat een Chinees echtpaar mag hebben. Maar zo ver hoeft het in St.-Anna niet te komen, mits er een kunstgrasveld komt. En dat lijkt niet meer zover vandaan als China.

Quiz
Omdat de columnist eerst in ‘De Koornbeurs’ is, komt hij later die zaterdagavond de kantine binnen. Het is dan al kwartier voor elf. De kantine blijkt propvol te zijn. Maar liefst 27 teams doen er mee aan de quiz. Dat is een deelnamerecord. Er wordt fanatiek gestreden door de teams om zo goed mogelijk voor de dag te komen. De leiding is in goede handen van Gosse Koopmans en Dineke Dankert. De volgende quizavond is in februari.

Stil in ‘De Waaie’
Er is geen voetbal in ‘De Waaie’, want alle teams spelen uit. Wen daar maar aan, want zondag 19 oktober a.s. is er ook geen voetbal in St.-Anna. Het betreft dan een inhaalweekend/beker. Alleen Zondag 1 zit nog in de beker en die speelt zijn wedstrijd op vrijdagavond in Damwoude. Kom ik jullie trouwens allemaal ook tegen op de presentatieavond op zaterdag 18 oktober a.s. in de kantine? Ok, tot dan!

Tot de volgende week.