Zeer geslaagde presentatieavond

19 oktober 2014 10:15

Het kon zaterdag 18 oktober jl. niet op! Er werd van alles gepresenteerd. Achtereenvolgens werden het nieuwe logo van de club en de nieuwe kledinglijn gepresenteerd en daarna werd de eerste presentatiegids uitgereikt.

“Eet mij maar”
Het was zeer druk op de presentatieavond en dat was natuurlijk geweldig. Jong en oud waren aanwezig. En de aanwezigen werden verwelkomd met een kopje koffie en een petitfour met daarop nog het huidige, maar weldra oude logo. Dat was ook de bedoeling, want onder het logo stond: “Eet mij maar”. Een teken van: ik ben niet meer nodig. Een symbolisch gebaar derhalve.

Voorzitter
Het officiële gedeelte werd geopend door Frank van Loon, die de avond aan elkaar praatte. Hij is een kruising van Ys Andringa en Luitzen Madhuizen, twee welbespraakte iconen uit het verleden die ook regelmatig als ceremoniemeester optraden. Als eerst gaf Frank het woord aan voorzitter Ronald Riemersma. De voorzitter verhaalde onder andere over de totstandkoming van de kledingcommissie.

Logo
En daar kwam de eerste onthulling al: het nieuwe logo. Bennie Stapensea, voorzitter van de kledingcommissie, gaf eerst een inleiding. Hoe is de commissie er bijvoorbeeld toe gekomen om met een geheel nieuwe logo te komen? Bennie gaf hierover uitleg en aan het einde van zijn verhaal kon het nieuwe logo onthuld worden. Hiervoor was een speciale gast uitgenodigd en dat was niemand minder dan Gerrit J. de Jong, de grootste clubicoon uit de geschiedenis van onze vereniging. Er kwam een uiterst modern logo tevoorschijn met naast de clubkleuren zwart en wit ook een gedeelte goud. Nadat De Jong het doek van het nieuwe logo had afgetrokken, las hij nog een zelf geschreven verhaal voor.

Modeshow
Vervolgens stond een ander historisch gebeuren op het programma: de onthulling van de nieuwe kledinglijn. Werkelijk alle oude kleding is vervangen door een nieuwe kledinglijn. Het shirt is bijvoorbeeld anders met daarop natuurlijk het nieuwe logo. Ook de jassen, trainingspakken, truien e.d. zijn nieuw. Kortom: alles is nieuw! En hoe nieuw dat is, werd door middel van een modeshow gepresenteerd. Leden vanaf de F-pupillen tot en met de senioren kwamen voorbij op de catwalk. De modeshow werd gepresenteerd door Frank. Het werd een prachtige happening.

Presentatiegids
En nog was de petitfour niet op, want op deze avond kwam de presentatiegids uit. Harm Jensma, voorzitter van de sponsorcommissie, riep na een kort praatje hoofdsponsor Willem Brouwer van ‘Brouwer Bouw’ naar voren en overhandigde hem het eerste exemplaar van de presentatiegids. Vanaf volgende week wordt de gids bij de leden, sponsoren en donateurs bezorgd.

Bedanken
Aan het einde van het officiële gedeelte werden de leden van de kledingcommissie door voorzitter Riemersma naar voren gehaald en zij kregen allemaal een bos bloemen voor hun inzet. Maar er werden meer bloemen uitgereikt. Mina Dijkstra en Margot Bosma hadden, samen met Anneke Visser en Christien van der Boon van de kledingcommissie, de modeshow voorbereid waarin veel werk had gezeten. Voorts waren er bloemen voor Jan K. de Groot (schrijver presentatiegids) en Mark Terpstra (fotograaf presentatiegids). Helaas was laatstgenoemde niet aanwezig.

Tot slot
Na het officiële gedeelte was er uiteraard volop gelegenheid voor een drankje en een hapje en verzorgde de ‘Crazy Dicks’ de muziek. De organisatie kan terugkijken op een zeer geslaagde avond.

Nagekomen bericht: De foto's, gemaakt door Jelke de Jager, staan nu ook op de site!