Jeugdzaalvoetbal N.W. Friesland begint weer

17 november 2014 19:30

Zoals u waarschijnlijk wel weet organiseren we in de winterstop weer een jeugdzaalvoetbalcompetitie voor de jeugdleden van elf verenigingen. Ook dit seizoen spelen we weer in St.-Annaparochie, Menaldum en Tzummarum.

Tekst: Piet J. Keizer

Nieuw is dat de jeugd van de Foarut en Dronrijp zijn gefuseerd en wij daardoor een groter aanbod van teams hebben. Doordat het aantal beschikbare sporthaluren niet evenredig meegroeit, is het niet mogelijk om alle teams drie keer te laten spelen. Sommige tams spelen zelfs maar één keer, maar dat heeft onder andere te maken met een veel kortere winterstop.

Ook kunnen enkele teams niet vaak spelen, omdat ze meedoen aan het kerstzaalvoetbal van de KNVB op 20 en 27 december 2014.

Toch hebben we er weer een redelijk programma van kunnen maken waarin alleen de A-, B- en C1-junioren maar één keer spelen. Alle andere teams spelen twee- of driemaal.

De vv St.-Anna doet mee met 33 teams. We starten deze competitie op 20 december a.s. met de F- en E-pupillen. Eerder kan niet. omdat we nog te maken hebben met een beker- en inhaalprogramma op het veld.

Namens onze club zit naast ondergetekende ook Femke Keizer in de commissie jeugdzaalvoetbal. Femke doet onder andere de notulen tijdens de vergaderingen. De vv St.-Anna zal ook dit seizoen zo nu en dan scheidsrechters moeten leveren en mensen die bij de klok zitten en uitslagen moeten noteren. Zaalwacht heet dat. Daar hebben we weer veel vrijwilligers voor nodig. Ik hoop dat u ons weer een zaterdagmorgen of -middag wilt helpen. U kunt zich alvast opgeven bij Femke Keizer.

Het hele programma, pouleindeling etc. komt binnenkort weer op onze website www.jeugdfutsalnoordwestfriesland.nl.