Vrouwen 2 heeft het zwaar in de 4e klas maar blijft positief

30 november 2014 12:15

Vrouwen 2 zit dit jaar ingedeeld bij allemaal vrouwen 1 teams uit de regio (Berlikum, Beetgum, Minnertsga, AVC) en dat is een pittige klus. Zaterdag werd na een 1-1 ruststand met 4-1 verloren van AVC. De teamgeest blijft echter prima en dat is een groot compliment aan alle dames.

Vrouwen 2 doet alles wat mogelijk is om te werken aan de kwaliteit en de sfeer. Zo is er laatst o.l.v. Harm-Jan een video avond georganiseerd waarbij beelden van de wedstrijd werden genalyseerd. Tevens was er een evaluatie waarbij iedereen kon aangeven wat er goed gaat en wat er nog beter kan.

Uit deze evaluatie kwam dat iedereen tevreden is over de sfeer in het team. De tips over het spel waren: scherper in de warming up, niet blijven hangen in fouten, coachen van elkaar accepteren, positiespel voorin verbeteren.

Zaterdag tegen AVC konden we zien of er al resultaat zichtbaar was van deze punten.

De warming up was goed en dat was ook nodig want het was voor het eerst echt koud tijdens een wedstrijd.

AVC begon echter heel sterk aan de wedstrijd en was direct dreigend op links en onze dames konden niet verhinderen dat AVC snel de leiding nam. Het team was echter niet uit balans, bleef geconcentreerd voetballen al moest Joyce wel een paar goede aanvallen van AVC onschadelijk maken.

St.-Anna probeerde met combinatiespel in de buurt van het doel te komen, en dat lukte steeds beter. In de 20e minuut kopte Esmay een voorzet op doel en was het een speelster van AVC die de bal met de hand uit het doel sloeg. Jolanda schoot de penalty onberispelijk in en dat betekende 1-1. In deze fase hadden onze dames even de drive en energie en was het Jolanda die met een enorme pegel bijna de 1-2 had gemaakt. De keepster kon echter nog net haar vuisten tegen de bal krijgen.

Na rust was het toch AVC die iets makkelijker combineerde en de kansen nu goed benutte en uitliep naar 4-1. Jolanda had de 4-2 nog op de schoen maar schopte nu de keepster knock-out.
Het bleef bij de 4-1en die werd geaccepteerd zoals je verlies hoort te dragen.