Pupil van de week: Quinten Broersma

5 december 2014 20:15

Quinten… Zo vaak kom je niet een voornaam tegen die met een Q begint. Dan denken veel mensen van veertig en ouder meteen aan de jeugdserie van weleer: Q & Q. Inderdaad: huuuuu huuuuuu. Kennen jullie het nog?

Maar genoeg jeugdsentiment. Terug naar de jeugd van tegenwoordig en om precies te zijn naar Quinten Broersma. Hij is zondag 7 december a.s. de ‘Pupil van de week’ bij de wedstrijd van het eerste tegen GRC Groningen.

Quinten speelt in de F2 en over uitzonderlijke namen gesproken: leider/trainer van de F2 is Eric Fletcher. Fletcher is ook geen alledaagse naam. De andere leider is Menno Hoekstra. Ook een uitzonderlijke naam overigens, want er zijn geen andere inwoners in St.-Anna die zo heten.

Gaan we het nu de hele tijd over namen hebben of hoe zit dat? Anders lees ik het stukje niet af, hoor. Oei, dat is eigenlijk wel de bedoeling. Quinten is de zoon van Raymond Broersma en over namen gesproken: Raymo…. Eh, dat zou je niet meer doen. Klopt, maar wat de schrijver eigenlijk wilde zeggen is dat vader Raymond de naam heeft van een snelle voetballer. Hij is natuurlijk niet zo snel als zoonlief, maar in het vierde ben je zomaar snel…

Quinten speelt rechtsmidden en zet zich altijd voor de volle honderd procent in. Verder bedient hij de spitsen altijd van mooie passes. Messie is zijn favoriete speler en Cambuur de favoriete club. Een uitstekende keuze, Quinten.

Waarschijnlijk is Quinten wel eens kritisch op het spel van zijn vader, want in tegenstelling tot de voorgaande pupillen van de week en hun vaders, kiest Quinten niet voor zijn vader als favoriete speler van vv St.-Anna. Nee, die eer is aan Jesse Offringa. Dit geeft eens te meer aan dat het met de voetbalkennis van Quinten nu al goed zit.

Quinten, veel plezier toegewenst zondag 7 december a.s.