Sint Anna Dames 1 presteren uitstekend op Diamanttoernooi

19 december 2014 11:15

Nu de winterstop op het veld zijn intrede heeft gedaan zijn de dames van Sint Anna reeds
de zaal ingedoken. Dit jaar hadden ze zich opgegeven voor het grootste zaalvoetbaltoernooi
van het noorden voor dames nl het Diamanttoernooi in Marum.

Op donderdag 18 december moesten de dames van Sido Postma en Marten Dijkstra aantreden in poule A2 waarin deze avond 6 wedstrijden van 11 minuten gespeeld moest worden. De eerste wedstrijd was tegen competitiegenoot ACV uit Assen waarin vlak voor tijd de winst uit handen werd gegeven, 1-1. Vervolgens was Be Quick Dokkum de tegenstander die op dat moment nog met 4 speelsters speelden. Sint Anna speelde de man meer situatie uitstekend uit en er werd uiteindelijk met 4-0 gewonnen.

Wedstrijd 3 was tegen Drs.Vijfje welke elke week in de eredivisie uitkomt. Een zeer geconcentreerd en goed spelend Sint Anna wist deze wedstrijd met 3-0 te winnen!! Vervolgens moest er aangetreden worden tegen Nieuw Roden en met een 2-0 overwinning stapten de dames wederom als winnaar van het veld. De 5de wedstrijd werd het talententeam van Drachtster Boys bestreden welke uitkomt in de Hoofdklasse. Zonder kansen weg te
hebben gegeven en zelf niet kunnen scoren werd het dan ook 0-0. De laatste wedstrijd moesten de dames aantreden tegen VIOD en door een zeer ongelukkig eigen doelpunt werd de enige nederlaag van de avond geleden, 0-1.

Ondanks de nederlaag in de laatste wedstrijd eindigden de dames op een eerste plaats in de poule!!  Op dinsdag 23 december is de finaleavond vanaf 19.00 uur in sporthal De Holten in Marum waar de volgende 8 teams gaan strijden om de fel begeerde geldprijzen:
Poule A       Poule B
1. Drachtster Boys eredivisie zaal   1. Sint Anna 2de klasse veld
2. VIOD VR2 hoofdklasse veld   2. Nieuw Roden hoofdklasse zaal
3. VIOD VR1 hoofdklasse veld   3. Drs. Vijfje eredivisie zaal
4. ACV 2de klasse veld   4. Be Quick Dokkum hoofdklasse zaal

Selectie Sint Anna:
Daisy Rusch, Lisette Wagenaar, Esther Wagenaar, Jildou van Dijk, Femke Reitsma, Olga Kolkman, Natasja Braaksma en Femke Keizer.