St.-Anna haalt halve finale op OFK

11 januari 2015 10:45

Om het Open Fries Kampioensschap Zaalvoetbal (OFK) te winnen moet je als team twaalf wedstrijden spelen. St.-Anna kwam op zaterdag 10 januari jl. op elf wedstrijden.

In de halve finale werd er na verlenging verloren van Franeker. Na de reguliere speeltijd was het 1-1. St.-Anna was weliswaar de gehele wedstrijd sterker, maar tot een doelpunt leidde dit echter niet. En in de verlenging werd een uitval van Franeker de Bildtkers fataal. De golden goal van Franeker betekende meteen het einde van de verlenging.

Natuurlijk was er teleurstelling alom, omdat St.-Anna zo dichtbij de finale was. Maar na een tijdje kwam er ook het besef dat er een zeer grote prestatie was geleverd. Bij de eerste vier eindigen is immers geweldig en nog nooit is onze club zo ver gekomen als dit jaar.

Op vrijdagavond 2 januari jl. werden in voorronde alle vijf wedstrijden gewonnen. Op zaterdag 10 januari jl. werd de tweede ronde ook in poulewedstrijden afgewerkt. St.-Anna speelde tegen Zwaagwesteinde 1-1, won van Winsum futsal met 5-2 en verloor de laatste poulewedstrijd met 3-2 van Toss. Op basis van het doelsaldo ging het team van Arnold Haanstra door.

Dit was het begin van de knock-outrondes. Eerst werd Heerenveen futsal met 2-1 verslagen. Vervolgens was St.-Anna te sterk voor Opende (1-0) waarna dus de halve finale tegen Franeker op het programma stond.

St.-Anna 1 heeft derhalve een unieke prestatie geleverd. Hierbij feliciteert de club de spelers en de technische staf met deze prestatie.