Vrouwen 2 voetbalt 1 helft goed tegen Leeuwarder Zwaluwen

7 maart 2015 16:15

De start van de tweede seizoenshelft was nog veelbelovend tegen de Leeuwarder Zwaluwen en dat resulteerde in een 1-1 ruststand. In de tweede helft was er echter nog maar één ploeg die voetbalde en dat waren de Zwaluwen en dat resulteerde in een terechte 1-4 nederlaag.

Om 13.00 uur liet scheidsrechter Sikko de Haan aftrappen en beide teams begonnen gelijkwaardig aan de wedstrijd. Het spel golfde heen en weer en het was Esmay die in de 5e minuut een goede kans kreeg.

Leeuwarder Zwaluwen was echter iets vaker in de buurt van het doel van Joyce en kreeg een paar hoekschoppen die verder niet gevaarlijk waren.

In de 15e minuut kreeg St.Anna een vrije trap op de rand van de 16 en Lysanne schoot goed in. De keepster kon nog net redding brengen maar Caroliene was er snel bij en schoot beheerst de 1-0 binnen.

Daarna had de zwaluwen wel het betere van het spel en dat leverde in de 20e minuut de gelijkmaker op.

Tot de rust ging het redelijk gelijk op en de ruststand 1-1 was dan ook terecht.

In de tweede helft konden onze dames de bal totaal niet meer in de ploeg houden en was er geen sprake meer van positiespel. Er was geen overzicht, het vrijlopen was onvoldoende en de passing was onnauwkeurig.

Leeuwarder Zwaluwen daarentegen ging beter combineren en het spel speelde zich alleen maar af op de helft van St.Anna. Doelpunten konden dan ook niet uitblijven. Met een zekere regelmaat werd het 1-2, 1-3 en 1-4, allemaal goed uitgespeelde doelpunten.

St.Anna is de hele tweede helft niet één keer in de buurt van het doel van de zwaluwen geweest en dat was teleurstellend.

Terecht verloren, maar niet getreurd volgende week is er weer een nieuwe wedstrijd met nieuwe kansen.