Klien Sjiet (74): Videoband Ajax, schotkrachtmeter en slechtste gehaktbal

13 april 2015 18:30

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 15.

Gevraagd: videoband Ajax
Ronald de Jong stuurt mij een mail met de vraag of ik misschien de videoband in mijn bezit heb van het bezoek van Ajax aan onze club in 1988. Ronald speelde destijds in de C1-junioren en dit team speelde de voorwedstrijd tegen GAVC. Ik moet hem in eerste instantie teleurstellen, want ik heb de band niet in mijn bezit. Maar ik ben momenteel bezig met het archief in kaart te brengen; dus hopelijk kom ik de band tegen. Maar als iemand, die dit leest, de band thuis heeft liggen, geef dan even een seintje aan Ronald of de columnist, dan wordt er voor gezorgd dat de band wordt gekopieerd.

AH Wassenaar Voetbaldagen
Op onze site staat vermeld dat er op de zaterdag een warming up is van de voetbaldagen. Iedere jeugdvoetballer kan dan op deze dag zijn schotkracht meten in de Albert Heijn. Nog even inhakend op deze voetbaldagen die van 4 tot en met 6 mei a.s. plaatsvinden: dit jaar zijn er maar liefst 112 deelnemers. Verheugend is ook de toename van het aantal meisjes.

Gehandicaptensport
Ieder jaar is er tijdens deze voetbaldagen een goed doel waaraan gedoneerd wordt. Dat is altijd een prachtig initiatief. Dit jaar is er gekozen voor het fonds Gehandicaptensport. Per deelnemer wordt er € 5,00 gedoneerd.

In memoriam
Donderdag overlijdt Sjouke Hager. Hij is slechts vijftig jaar geworden. De laatste jaren verbleef hij in Franeker. In de jeugd heeft hij bij onze club gevoetbald en daarna bezocht hij nog regelmatig sportcomplex ‘De Waaie’ voor zijn grootste passie: kaatsen. Maar tevens was hij regelmatig toeschouwer bij voetbalwedstrijden van de club. Sjouke heeft geen gemakkelijk leven gehad en met name de laatste jaren van zijn leven waren zwaar. De familie veel sterkte toegewenst met dit verlies.

Notendop
De vertrouwde mensen zijn er allemaal weer op zaterdagochtend, Jelke de Jager maakt weer foto’s, de E2 wint met 3-2 van Minnertsga E1, Meisjes E en Meisjes D verliezen hun bekerwedstrijd met respectievelijk 3-2 en 2-0, zodat nu alle teams van onze club uit de beker zijn.

Prijs
Omdat Frisia 5 te weinig spelers heeft is er in ‘De Waaie’ op zondag geen wedstrijd. Het eerste elftal speelt in Noordwolde tegen Olyphia en de columnist komt er achter dat van alle clubs uit de tweede klasse K Olyphia verreweg de slechtste gehaktbal verkoopt. Sorry Olyphia, maar het is gewoon zo. Daarentegen krijgt de club ook een prijs die veel positiever is, want de club heeft de beschikking over de mooiste verzorgster van de tweede klasse. Mag ik dat stiekem zeggen? Ja, dat mag ik stiekem zeggen.

Tot de volgende week.