Klien Sjiet (77): Sober, stilte en nacompetitie

4 mei 2015 18:45

In deze column wordt iedere week het wel een wee van onze club besproken. Nieuwsfeiten bijvoorbeeld en activiteiten die zich bij onze club voordoen. Deze week week 18.

Sober
Het is een trieste week vanwege het overlijden van Gerrit J. de Jong. Daarom deze week een sobere column. We beperken ons tot de feiten.

Clubicoon
Erelid Gerrit Jaaps de Jong overlijdt op woensdag op 84-jarige leeftijd. De Jong was een clubicoon die zich zestig jaar lang belangeloos voor onze club heeft ingezet. De jongeren kennen hem waarschijnlijk niet of niet goed, maar veel personen van een aantal generaties verder hebben vast met hem samengewerkt. De columnist heeft bijvoorbeeld zeventien jaar met De Jong in de redactie van het clubblad gezeten. Hij zal in ‘De Waaie’ zeer zeker gemist worden. Op de site staat een ‘In Memoriam’.

Stilte
Voorafgaande aan iedere wedstrijd vanaf de junioren wordt er in het weekend een minuut stilte in acht genomen.

Nacompetitie Vrouwen 1
Door als vierde te eindigen in de nacompetitie neemt Vrouwen 1 de periodetitel over van de kampioen en dat betekent nacompetitie voor promotie naar de eerste klasse. Een historisch feit voor de club. Nog nooit heeft een seniorenteam nacompetitie gespeeld voor promotie naar de eerste klasse. Op 9 mei a.s. speelt St.-Anna eerst in Hoogeveen tegen De Weide en de week daarop komt laatstgenoemde club bij ons op bezoek.

Nacompetitie Zondag 1?
Of Zondag 1 nacompetitie gaat spelen wordt pas op de laatste speeldag bekend of misschien zelfs wel op een avond in de daaropvolgende week. St.-Anna of Forward degradeert rechtstreeks naar de 3de klasse, de ander speelt nacompetitie om het tweedeklasserschap veilig te stellen. St.-Anna speelt zondag aanstaande thuis tegen GAVC en kan de steun van het supporterslegioen zeker gebruiken.

Tot de volgende week!