St.-Anna wint van Forward en speelt zondag 17 mei a.s. thuis in de nacompetitie

15 mei 2015 9:15

De eerste horde om tweedeklasser te blijven is genomen. Door op donderdagavond 14 mei jl. van Forward te winnen, is St.-Anna nu in de nacompetitie beland.

Doordat St.-Anna en Forward in de reguliere competitie hetzelfde aantal punten hadden behaald, moest er een beslissingswedstrijd komen om te bepalen wie er rechtsreeks naar de derde klasse zou gaan degraderen. Deze wedstrijd diende op neutraal terrein gespeeld te worden. Dat werd bij vv Heerenveen en zij waren een prima gastheer.

St.-Anna won afgetekend met 6-1 na een 2-1 ruststand. Vanaf het begin waren de Bildtkers de bovenliggende partij en dat leidde meteen in de beginfase al tot twee grote kansen die echter niet tot een doelpunt kon worden gepromoveerd. Maar uiteindelijk sloeg St.-Anna aan het scoren. Met name in de tweede helft.

Cruciaal was de 3-1 vlak na rust door Waling Westra. Deze klap kwamen de Groningers niet meer te boven. Sterker nog: het was verdedigend een gatenkaas, zodat St.-Anna naar hartenlust kon scoren. Doelpuntenmakers: Geert Scheer, Timo Bijma, Waling Westra, Klaas Jan Bijlsma en Gerrit Strikwerda (2x). Een zeer verdiende overwinning derhalve.

Nu wacht de eerste nacompetitiewedstrijd. Tegenstander is Asser Boys. St.-Anna begint met een thuiswedstrijd. De wedstrijd wordt op zondag 17 mei a.s. gespeeld. Aanvang: 14.00 uur.