Vrouwen 1 naar tweede ronde in nacompetitie om promotie

17 mei 2015 13:45

Zaterdag 16 mei speelde St.-Anna Vrouwen 1 de return tegen De Weide VR1 om een plek in de tweede ronde van de nacompetitie om promotie naar de landelijke eerste klasse.

Er diende met twee doelpunten verschil gewonnen te worden na het sneue verlies een week eerder in Hoogeveen (2 – 1). Het team en de staf hadden er op basis van het vertoonde spel het volste vertrouwen in dat dit zou gaan lukken.

St.-Anna startte wat rommelig, wellicht door de her en der toch wel aanwezige zenuwen. Wel was de ploeg sterker, en in de 18e minuut leidde dit tot een voorsprong. Een voorzet vanaf rechts van Olga Kolkman werd door Femke Reitsma werkelijk fantastisch binnengekopt. De Weide kon niet echt gevaarlijk worden, omdat de verdediging van St.-Anna onder leiding van het centrale duo Lisette Wagenaar en Jildou van Dijk wederom als een huis stond. In de 40e minuut stuurde Lisette Wagenaar Femke Reitsma de diepte in. Één op één met de uitkomende keepster bleef zij rustig en schoot ze de bal feilloos laag in de hoek binnen. Ruststand was 2 – 0.

De benodigde marge van twee doelpunten was dus na 45 minuten al bereikt. St.-Anna ging echter op jacht naar een derde doelpunt om de wedstrijd in het slot te gooien. De Weide kon hier maar weinig tegenover stellen. St.-Anna kreeg wel kansen, maar het bevrijdende derde doelpunt viel pas vijf minuten voor tijd. Berber Braaksma kapte vanaf rechts goed naar binnen, aarzelde niet en haalde verwoestend uit met haar linkerbeen. De Weide kwam nog op 3 – 1, toen een makkelijk gegeven vrije trap binnen geschoten werd. De Weide leek nog even aan te willen zetten, maar de scheidsrechter floot weldra voor het einde van de wedstrijd.

St.-Anna Vrouwen 1 bereikt hiermee de tweede ronde van de nacompetitie. Tegenstander is Be Quick ’28 VR2 uit Zwolle. Deze ploeg einde op een elfde plaats in de landelijke eerste klasse B en strijdt dus tegen degradatie. Be Quick schakelde in de eerste ronde van de nacompetitie tweedeklasser The Knickerbockers VR2 uit (thuis 5 – 1 winst en uit een 3 -3 gelijkspel).

De selectie van Vrouwen 1 bedankt alle aanwezige supporters voor hun steun tijdens de wedstrijd. Geweldig dat er zoveel mensen waren! Hopelijk steunt u het team weer tijdens de volgende finale (waarschijnlijk zaterdag 23 mei)!