Kader Zondag 1 en 2 rond

12 juni 2013 9:45

Paulus Akkerman en Jan K. de Groot zijn de nieuwe leiders van Zondag 1. Zij volgen Ronald Riemersma en Johannes van der Woude op.

Dit betekent dat de technische staf nu rond is. Naast genoemde leiders heeft ook trainer Coos van Kooten afscheid genomen en Arnold Haanstra uit Bolsward is zijn opvolger. Daarnaast stoppen Okke van der Kamp (tweede trainer) en grensrechter Gosse Koopmans. Voor Gosse komt Jordy Miedema in de plaats.

Voor de afscheidnemende kaderleden komt een speciale afscheidsavond. Deze avond zal op vrijdag 21 september a.s. plaatsvinden in kantine ‘De Waaie’. De uitnodigingen hiervoor zijn inmiddels verstuurd.

Maar niet iedereen neemt afscheid. De medische staf van het eerste blijft volgend seizoen in vertrouwde handen van Alle Sterk, Olga Kolkman en Caroliene Lemstra. En ook Eelke Idsardi en Siep Koopmans, respectievelijk leider en grensrechter van Zondag 2, blijven volgend seizoen inzetbaar.

Nieuw zijn ook de trainers van Zondag 2, want de training komt in handen van Rudy Fopma en Frank van Loon, twee ervaren spelers, want beiden hebben jarenlang in het eerste gespeeld van onze club.

Nog even terugkomend op Paulus en Jan: nu Paulus leider is geworden, stopt hij als seniorencoördinator. Dit om belangenverstrengeling te voorkomen. Paulus en Jan blijven overigens nog wel betrokken bij het vierde elftal.